If someone can traslate the txt into english. Thnks

Over 25 million Italians have emigrated between 1861 and 1960 with a migration boom between 1871 and 1915 when over 13,5 million emigrants left the country for European and overseas destinations.
7 posts • Page 1 of 1

If someone can traslate the txt into english. Thnks

Postby habu1976 » 22 Apr 2013, 22:32

Caro .....
Mi chiamo .......... scrivo all'Italia da un piccolo paese in Abruzzo. Da circa un paio d'anni sto effettuando ricerche sulla genealogia della mia famiglia sia per interesse personale che per pubblicarne un libretto da regalare ai parenti ed amici. Nelle varie ricerche che ho effettuato in questi anni ho accertato che un fratello del mio bisnonno è emigrato negli Stati Uniti (precisamente in Pennsylvania), insieme con la moglie ed i figli, nei primi del '900 (primo viaggio nel 1906 e secondo viaggio nel 1909). Francesco .... (alias Frank Match), era il nome del mio trisavolo e Giuseppina Di Lorenzo (Josephine De Lorenzo) il nome di sua moglie. I due figli si chiamavano Antonio (Anthony) e Italia(Leta). Grazie ad internet e ad alcuni siti specifici per questo tipo di ricerche, sono arrivato a tracciare un albero genealogico parziale di tutti i discendenti di Francesco Macedone alias Frank Match. Sono arrivato fino a lei come discendente di quel ceppo della mia famiglia e solo lei potrà aiutarmi, se vorrà, a completarne i tasselli mancanti.
Sono molto contento ed emozionato nel scriverle queste righe, speranzoso di ricevere una risposta alle mie domande, le invio i miei più cordiali saluti.
p.s.
Le invio in allegato i risultati parziali delle mie ricerche
habu1976
Rookie
Rookie

Re: If someone can traslate the txt into english. Thnks

Postby mler » 23 Apr 2013, 00:09

Essentially, he is saying that he is writing from a small village in Abruzzo and that for several years he has been doing research on his family's history. This is for his personal interest and he also wishes to publish a small book for family and friends. During his research, he discovered that the brother of his ggf emigrated to PA with his wife and children around the turn of the century. His first voyage was in 1906; the second in 1909. His name was Francesco (also known as Frank Match) and he travelled with his wife Giuseppina DiLorenzo (Josephine De Lorenzo). His children were named Antonio (Anthony) and Italia (Leta).

Thanks to the Internet and other genealogical sites he has been able to construct a partial family tree for the descendants of Francesco Macedone (Frank Match). He has come to you to help him, if you wish, to complete the parts of the tree still missing.

It is with much happiness and emotion that he contacts you and he hopes you will respond to his request. He sends you much good wishes and encloses some of the information he obtained through his research.

From me: How exciting this is for you!
mler
Master
Master

Postby habu1976 » 23 Apr 2013, 07:43

Grazie, ma in realtà avrei bisogno della traduzione in inglese della lettera da inviare poi in USA. Mi scuso se non sono stato molto chiaro.
habu1976
Rookie
Rookie

Postby suanj » 23 Apr 2013, 10:54

mler wrote:Essentially, he is saying that he is writing from a small village in Abruzzo and that for several years he has been doing research on his family's history. This is for his personal interest and he also wishes to publish a small book for family and friends. During his research, he discovered that the brother of his ggf emigrated to PA with his wife and children around the turn of the century. His first voyage was in 1906; the second in 1909. His name was Francesco (also known as Frank Match) and he travelled with his wife Giuseppina DiLorenzo (Josephine De Lorenzo). His children were named Antonio (Anthony) and Italia (Leta).

Thanks to the Internet and other genealogical sites he has been able to construct a partial family tree for the descendants of Francesco Macedone (Frank Match). He has come to you to help him, if you wish, to complete the parts of the tree still missing.

It is with much happiness and emotion that he contacts you and he hopes you will respond to his request. He sends you much good wishes and encloses some of the information he obtained through his research.

From me: How exciting this is for you!

thanks mier,
but habu1976 wish the translation in english, because he wish send the letter to distant relatives in USA... regards,
suanj
Visit my website:
ITALIAN ORIGIN SEARCH
suanj
V.I.P.
V.I.P.

Postby mler » 23 Apr 2013, 13:02

Sorry, I misunderstood. I will try again.

Dear.......

My name is .... and I am writing from a small village in Abruzzo. For the past several years I have been researching the genealogy of my family for my own interest and to ultimately publish a small book for family and friends. During my research, I discovered that one of the brothers of my great grandfather emigrated to the United States (Pennsylvania) with his wife and children around the turn of the century (the first voyage in 1906; the second in 1909). Francesco (also called Frank Match) was the name of my ancestor and Giuseppina Di Lorenzo (Josephine De Lorenzo) was his wife's name. The two children were named Antonio (Anthony) and Italian (Leta).

Thanks to the Internet and other genealogical sources, I was able to create a partial genealogical tree for the descendants of Frank Macedone (Frank Match). My research takes me to you as a descendant on this branch of the family tree and only you, if you are willing, can help me complete the parts I am missing.

It is with happiness and emotion that I write to you with this request and I hope you will respond and help to answer my questions.

My sincere best wishes.

PS. I am attaching with this letter the partial results of my research
mler
Master
Master

Postby habu1976 » 23 Apr 2013, 15:05

Grazie Thnks
habu1976
Rookie
Rookie