short translation

Over 25 million Italians have emigrated between 1861 and 1960 with a migration boom between 1871 and 1915 when over 13,5 million emigrants left the country for European and overseas destinations.
corrado
Elite
Elite

short translation

Postby corrado » 24 Jun 2007, 04:43

Could some kind person translate this for me to send so I can send it to the ufficio di stato civil in Nocera Superiore

Dear Miss Cuofano,

Thank you again for sending me the birth extract on my grandfather Antonio Corrado. I would like to find out more about my great grandfather Francesco Corrado. I believe that he was married around 1878 in Nocera Superiore to Giovanna Pedone. I have been unable to obtain a birth certificate from the archive in Salerno. I have either his birth year wrong or perhaps he does not come from Nocera Superiore. Please send me an extract of the marriage record of this event. In any case if there is any expense I would be happy to reimburse you. Thank you for your kind help in this matter.

Jon Corrado

Nicemusic
Veteran
Veteran

Re: short translation

Postby Nicemusic » 24 Jun 2007, 09:14

"Cara Signora Cuofano,
La ringrazio nuovamente per avermi mandato l'estratto di nascita che riguardava mio nonno Antonio Corrado.
Mi piacerebbe riuscire a trovare molte più informazioni che riguardino il mio bisnonno Francesco Corrado.
Credo che si fosse sposato intorno al 1878 a Nocera Superiore con Giovanna Pedone.
Non sono riuscito ad ottenere un certificato di nascita dall'archivio di Salerno.
O il suo anno di nascita è sbagliato o forse non era di Nocera Superiore.
La prego di mandarmi un estratto dell'atto di matrimonio.
In ogni caso se ci fossero delle spese, sarei felice di rimborsarla.
Grazie mille per il suo aiuto in questa questione.

Jon Corrado."

:idea:

corrado
Elite
Elite

Postby corrado » 24 Jun 2007, 17:43

thank you nicemusic

Nicemusic
Veteran
Veteran