Looking for Sampietro family

Are you looking for an Italian surname? Do you need more information about your family heritage?
This is the right place to start your genealogy search.
lisandro
Rookie
Rookie

Looking for Sampietro family

Postby lisandro » 23 Sep 2008, 21:08

Hi everyone! My name is Lisandro Sampietro, i´m from Argentina and i am looking for my ancestors in Pavia (maybe Gropello Cairolli town) My great-grandfather was born in the commune of Lombardia (City of Pavia). Maybe Gropello Cairolli town. His name was Giovanni Sampietro (he could have maybe a second name.). His parents were Sampietro Giovanni Antonio and Moscardini Maria Giovanna.
He was born about 1888. The last name could also be San Pietro. Any little thing or contact could be very important to me. Thank´s everyone!

Lisandro.

PeterTimber
Master
Master

Re: Looking for Sampietro family

Postby PeterTimber » 23 Sep 2008, 21:24

Sanpietro appears to be the surname you are speaking about and the town is Gropello Cairoli, Postale 27027, Pavia Province Lombardia region.

Should you wish to trace your family you can go to your nearest Mormon church family History Library and rent out the microfilm for Gropello Cairoli which has civil records of births,marriages and deaths from 1866 to 1935. May I suggest you bring along the book Discovering Your Italian ancestors by Lynn Nelson which is a companionbook for the micorfilm if you can read english. Further if you wish to contact any possible relatives in the Gropello Cairoli area since there are no Sanpietro listed as residing there at this time you can contact 3 who are listed as living in Pavia and a town called Voghera. Go to www.paginebainche.it and put in Sanpietro in the first line and PV (for Pavia province) in the second line and then click CERCA

Should you have any questions please get back to us. No tengo problema si quiere escribir en castellano. =Peter=

PeterTimber
Master
Master

Postby PeterTimber » 23 Sep 2008, 21:37

If you wish to trace Moscardino in the same www.paginebianc he.it website then put inMoscardino inthe first line and put MI (for Milano province) in the second Line and click CERCA for 4 persons surnamed Moscardino and replace the MI with VA (for Provincia Varese) which has 2 persons surnamed Moscardino. These people may be related as well and should you choose to send them a potential relative letter then go to the www.mangeruca.com for a form letter in Italian and write to them and ask if they are relatives. =Peter=

lisandro
Rookie
Rookie

Postby lisandro » 23 Sep 2008, 21:57

Hola Peter, antes que nada gracias por responder mi mensaje!
Bueno en castellano es mas facil la explicacion.
Ya estuve en una iglesia mormona y si, ya tengo pedido unos microfilms de gropello, ellos me avisaran cuando lleguen pero todavia no pude ver ninguno.
Entrare a buscar ahi donde me dijiste que busque el apellido, veo que pusiste saNpietro con N, es con M saMpietro, pero eso ya lo miro yo. Yo se que un hermano de mi bisabuelo nacio en ese pueblo (antiguamente era gropello lomellino), se encontro el acta de nacimiento entonces el tiene que haber nacido ahi o a lo sumo en algun pueblo de los de al lado. Segun tengo entendido el tiene que haber nacido sobre el año 1888 mas o menos, y al poco tiempo vinieron para este pais, el tenia una especie de documento aca donde ponia que era de un pueblo que se llama Mostaro, pero eso no aparecio por ningun lado, hay pueblos parecidos pero ese no, por lo cual estoy un poco desorientado por ese lado, pero bueno, lo de gropello que se seguro es que uno de sus hermanos nacio ahi y que sus padres se casaron ahi, por lo cual deduzco que el nacio ahi o en alguno aledaño... no se si de leer tanto por aca leiste alguna vez Mostaro o algo similar. Muchisimas gracias por tu tiempo nuevamente Peter!

Lisandro

PeterTimber
Master
Master

Postby PeterTimber » 23 Sep 2008, 23:39

El unico que puedo encontrar con la palabra Mostaro es una person nacido en Italia en 1870 con el nombre de Ant Mostaro y nada mas porque es un sitio donde tiene que pagar por mas informacion. Voy averiguar si puedo encontrar mas informacion. =Peter=

PeterTimber
Master
Master

Postby PeterTimber » 24 Sep 2008, 01:37

Estimado no creo que Mostaro es un lugar. busque todas fracciones, vicinanza barrios sin ver nada de interes. Hay apellidos Mostaro y nada mas que esto. Suerte =Peter=

lisandro
Rookie
Rookie

Postby lisandro » 24 Sep 2008, 11:46

Si, eso tambien estuve viendo yo Peter, muchas gracias por tu ayuda! a ver si con el tiempo alguien lee esto de mi familia y me echa una mano, muchas gracias!

PeterTimber
Master
Master

Postby PeterTimber » 24 Sep 2008, 12:53

Estimado Lisandro estoy a sus ordenes en cualquier momento. =Peter=

uantiti
Elite
Elite

Postby uantiti » 24 Sep 2008, 16:11

Lisandro,

Mostaro es la ciudad de MORTARA, mas o menos 20 Kms NW de Gropello.

Ciao Ada

PeterTimber
Master
Master

Postby PeterTimber » 24 Sep 2008, 16:59

Ada he said in spanish that there are several towns that look similar to Mostaro but were not what he wanted. =Peter=

uantiti
Elite
Elite

Postby uantiti » 24 Sep 2008, 17:21

Peter
I understood what Lisandro said. As he was wondering about wether Mostaro was a nearby village or not, I gave him the information.

Ada

PeterTimber
Master
Master

Postby PeterTimber » 24 Sep 2008, 17:27

"hay pueblos parecidos pero ese no" = there are similar (sounding) towns but not this one. =Peter=

lisandro
Rookie
Rookie

Postby lisandro » 24 Sep 2008, 22:08

Peter gracias amigo por la ayuda que me estas brindando.

Ada, lo que no me quedo claro es eso que me pusiste que Mostaro es la ciudad Mortara. En mortara hay un lugar que se llama Mostaro o te parecio que me equivoque de nombre? mi bisabuelo tenia un documento de identidad aqui que decia ser de mostaro, me imagino que el dijo que era de ahi, lo que no se es si en italiano mortara suena a mostaro o si en mortara hay un lugar que se llame mostaro, sea una aldea o algo asi. Yo como dijo Peter tampoco encontre ningun sitio con nombre Mostaro, pero el documento de identidad (que le hicieron aqui) de mi bisabuelo decia que era de ese sitio pero como el no sabia ni leer ni escribir jamas se habra enterado de lo que decia ese papel. Gracias a los dos nuevamente!!

* Si hace falta lo escribo en ingles. Gracias nuevamente a los dos!

PeterTimber
Master
Master

Postby PeterTimber » 25 Sep 2008, 00:32

Estimado Lisandro lo que dice Ada puede essere degno de una busqueda a Mortara. En la luz de que me dice ahora veo que no es seguro de que Mostaro es el pueblo correcto. Una busqueda en Mortara por informacion puede resultar en buenas noticias. =Peter=

PeterTimber
Master
Master

Postby PeterTimber » 25 Sep 2008, 00:35

Dear Ada Lisandro does not sound so sure about the correctname for teh town in view of the questionable source of his information inArgentina. I ams ure yo understood what I wrote him in spanish but I suggested that inview of this doubt your suggestion is worthy for him to pursue. =Peter=-

Return to “Italian Genealogy”