Di Geronimo's from Santomenna in Argentina

Are you looking for an Italian surname? Do you need more information about your family heritage?
This is the right place to start your genealogy search.
Natylopez
Newbie
Newbie

Di Geronimo's from Santomenna in Argentina

Postby Natylopez » 27 Dec 2008, 12:50

Buenas, mi nombre es Natalia y estoy tratando de reconstruir el arbol de la familia de mi mama, Di Geronimo, que vino desde Santomenna, Salerno a Argentina.

Por lo que mi abuela me ha llegado a decir, mi abuelo, FELIX DI GERONIMO (1926-1990), con sus hermanos, MARIA JOSEFA, ANGEL DONATO y ROSA llegaron a la Argentina en 1935, traidos por sus padres, FELICE DI GERONIMO (1904?-1947) y ANA ROSA DI NICOLA. ANA ROSA muere muy joven de un ataque de apendicitis y FELICE vuelve a casarse aquí en Argentina con ANTONIA FILOMENA DI GIACOMI. Con ella no tiene hijos.

En 1947, FELICE muere acuchillado por error al intentar separar a dos hombres que estaban peleando, en Lanus, Buenos Aires. Un año despues, mi abuelo, FELIX DI GERONIMO, se casa con JUANA BURGUEÑO, de padres españoles, pero nacida en Argentina. Nacen 3 hijos, entre ellos, mi mama.

Todo esto lo se por mi abuela, que tiene mucha memoria y siempre me ayuda, pero la familia es tan numerosa y todos tienen los mismos nombres (hasta el dia de hoy, mi primo hermano tambien se llama Felix), asique se me ha complicado mucho rastrearlos.

Mi problema comienza con los hermanos de FELICE, mi bisabuelo. Se que tenia 3 hermanos, sino mas...

Uno de ellos fallecio hace poco en Argentina, le decían PEPINO, no se su nombre verdadero. Tuvo dos hijos, que no quisieron ayudarme mucho.

Otro hermano, segun mi abuela, se llamaba FRANCESCO. El aparentemente se fue a vivir a USA.

Y finalmente hay un hermano más, cuyo nombre no se, que falleció en una guerra.

Por último, y hasta ahí llega la memoria de mi abuela, FELICE DI GERONIMO, el abuelo de mi abuelo (mi tatara abuelo??) vivió hasta los 105 años, se casó 2 o 3 veces y nunca salió de Santomenna.

Quisiera saber más sobre ellos, especialmente sobre el hermano de mi bisabuelo que vivio en USA, ya que hay todo un post dedicado a los DI GERONIMO en NEW JERSEY, y tengo la impresion de que estan conectados, aunque hay muchas cosas que no cierran...

Muchas gracias!!!

PeterTimber
Master
Master

Re: Di Geronimo's from Santomenna in Argentina

Postby PeterTimber » 27 Dec 2008, 14:11

Puede ir a Google.com seleccionadno "preferences" para convertir el sito en Castellano poniendo en el titulo "Di Geronimo en NJ" para conocer su familia en lo estado de New jersey al lado de NY. Si necesita saber algo mas escribeme! =Peter=

Natylopez
Newbie
Newbie

Postby Natylopez » 27 Dec 2008, 14:50

Well, to tell you the truth, I've searched both Google in Spanish and English and I've found nothing... I mean, I have found the Di Geronimos from NJ but I can't find their relation to my grandfather...

Thanks for the suggestion though :)

PeterTimber
Master
Master

Postby PeterTimber » 27 Dec 2008, 15:15

What is the name of this brother in NJ and what information do you have about him so that we can track him down.=Peter=

Natylopez
Newbie
Newbie

Postby Natylopez » 27 Dec 2008, 15:23

According to my grandmother his name is Francesco Di Geronimo and he must have been born between 1900 and 1910, in Santomenna, Salerno. His father was Felice Di Geronimo. I do not know when he left for the US.

PeterTimber
Master
Master

Postby PeterTimber » 27 Dec 2008, 15:35

You have enough information to write to his town of origin in Italy and obtain a copy of his bith record to trace his whereabouts (cemetary? social security etc). Go to www.angelfire.com/ok3/pearlsofwisdom/it ... tters.html

For address go to www.nonsolocap.it and put in Santomenna and then click on the name after it comes up fand look under Municipio for address of the Uffico di Stato Civile. Wait about 6-8 weeks and there is no charge. You can use the decade you mention as the birth year approximation and you might wish to include a tip, preferably in euros (about 2-3 or US $5.00) as a token tip since they have to research their records. =Peter=

Natylopez
Newbie
Newbie

Postby Natylopez » 29 Dec 2008, 00:59

PeterTimber wrote:You have enough information to write to his town of origin in Italy and obtain a copy of his bith record to trace his whereabouts (cemetary? social security etc). Go to www.angelfire.com/ok3/pearlsofwisdom/it ... tters.html

For address go to www.nonsolocap.it and put in Santomenna and then click on the name after it comes up fand look under Municipio for address of the Uffico di Stato Civile. Wait about 6-8 weeks and there is no charge. You can use the decade you mention as the birth year approximation and you might wish to include a tip, preferably in euros (about 2-3 or US $5.00) as a token tip since they have to research their records. =Peter=

Thank you so much for this information, I will :)

tdigeronimo
Newbie
Newbie

Postby tdigeronimo » 01 Jan 2009, 03:46

I believe we are both searching for the same DiGeronimos. My husband, Michael DiGeronimo, is from Jersey City, NJ USA. His grandfather, Giuseppe, came to USA from Santomenna in 1901. His brother Felice arrived soon after and lived with him on Mercer St. in Jersey City. Felice then moved on to Argentina. I have identified the parents of Giuseppe and Felice from Giuseppe's daughter (my husband's aunt). This is what we know:
Francesco DiGeronimo, born in Santomenna Province of Salerno (circa 1850-65) married to Mariangiola Gatto, born in Santomenna/Salerno (circa 1850-65)

Giuseppe DiGeronimo (son of Francesco and Mariangiola DiGeronimo)
born in Santamenna/Salerno Italy on Oct. 27, 1884.
Emmigrated to USA 1901; naturalized between 1901 and 1920.
In order to obtain dual citizenship, my husband needs to track down the birth and death documents of Francesco and Mariangiola. If you find any further information, please do let us know.
Thank you,
Theresa DiGeronimo USA

jpincaronda
Newbie
Newbie

Postby jpincaronda » 12 Mar 2009, 23:28

Hola, Mi nombre es juan pablo y mi mama es la hija de Giusepe (Pepino) Di Geronimo. Si queres nos ponemos en contacto. Mi vieja sabe bastante de la historia y en una de esas te puede ayudar.

Saludos

Return to “Italian Genealogy”