sono famiglia CANDIOTTO

Are you looking for an Italian surname? Do you need more information about your family heritage?
This is the right place to start your genealogy search.
adenor
Newbie
Newbie

sono famiglia CANDIOTTO

Postby adenor » 22 Apr 2009, 11:45

Sou Adenor Candiotto,brasileiro, meu pai era Aulo Candiotto, nascido em 1942 no brasil, meu Avo era Silvestre Candiotto, nascido em torno de 1920, não sei se no brasil ou na Italia, preciso de informações de imigrantes vindos da italia entre 1900 e 1920 , como lista de passageiros certidões, enfim qualquer informação que me ajude a encontrar mes antepassados, muito obrigado a quem puder ajudar.......

I Adenor Candiotto, Brasile, Aulo Candiotto mio padre è nato nel 1942 in Brasile, Silvestre Candiotto mio nonno è nato intorno al 1920, non so se in Brasile o in Italia, ho bisogno di informazioni sugli immigrati da Italia tra il 1900 e il 1920, come una lista di certificati di passeggeri, infine, tutte le informazioni per aiutarmi a trovare mesi prima, grazie a tutti coloro che possono aiutare .......

I Adenor Candiotto, Brazil, aulo Candiotto my father was born in 1942 in Brazil, Silvestre Candiotto my grandfather was born around 1920, I do not know whether in Brazil or in Italy, I need information on immigrants from Italy between 1900 and 1920, as a list of passengers certificates, finally any information to help me find months before, thanks to anyone who can help .......

suanj
V.I.P.
V.I.P.

Re: sono famiglia CANDIOTTO

Postby suanj » 22 Apr 2009, 13:38

a Silvestre Candioto/Candiotto was born in Padova area, Italy around 1871 and emigrated in Tubarao, Santa Catarina, Brazil around 1903 abt...

Husband
SILVESTRE CANDIOTO

Birth: , Padova, Italy
Christening:
Marriage: 10 DEC 1892 Nossa Senhora Da Piedade, Tubarao, Santa Catarina, Brazil
Death:
Burial:

Father: GIAISMO CANDIOTO ( Giacomo Candioto )
Mother: PERINA GERO

--------------------------------------------------------------------------------

Wife
AUGUSTA DASOLER

Birth: Trevizo, , , Italy
Christening:
Marriage: 10 DEC 1892 Nossa Senhora Da Piedade, Tubarao, Santa Catarina, Brazil
Death:
Burial:

Father: GIACOME DASOLER Family
Mother: MADALENA ZANETTE

--------------------------------
after this family moved in Urussanga, Santa Catarina, Brazil

so maybe your ancestor coming from Padova area also...

best regards,
suanj
Visit my website:
ITALIAN ORIGIN SEARCH

adenor
Newbie
Newbie

Postby adenor » 24 Apr 2009, 12:47

Desculpe, não havia colocado o nome de minha avó Ana Possamai Candiotto, casada com Silvestre Candiotto...

Sorry, had not put the name of my grandmother Ana Possamai Candiotte, married to Silvestre Candiotto ...

Spiacenti, non aveva il nome di mia nonna Ana Possamai Candiotte, sposato con Silvestre Candiotto ...

suanj
V.I.P.
V.I.P.

Postby suanj » 24 Apr 2009, 13:52

Sim, eu sei aquele, mim digo que um pessoa com o mesmo nome de seu antepassado era nascido na área de Padua!
talvez também seu antepassado que vem da mesma área...
Visit my website:
ITALIAN ORIGIN SEARCH

Return to “Italian Genealogy”