Experts Needed: LETTERS TO PRIEST

Are you looking for an Italian surname? Do you need more information about your family heritage?
This is the right place to start your genealogy search.
bryanre
Newbie
Newbie

Experts Needed: LETTERS TO PRIEST

Postby bryanre » 06 Apr 2010, 20:06

I am looking to try again with a letter to a Priest...this time to a town I confirmed that my GGGF Francesco Re was born. Camerino (MC)

Are there any more recent Letter to Priest templates out there than this one:
http://www.angelfire.com/ok3/pearlsofwi ... tter4.html

I also have used this one for another family member in the past that I sent to three small towns Cori, Guilianello, Rocca Massima (LT) churches with no responses (I even included 20 euros in each one as some said to include anyway even though the letter below ask for an amount to send for their services):

Reverendo Parroco,

Il mio nome e' Bryan Re. Abito a Texas STATI UNITI.

Sono alla ricerca della mia storia famigliare, gradirei, se le fosse possibile, richiedere il suo aiuto.

Cerco l'atti di nascita del mio antenato, Tito Re nato addi 14 giugno 1894, e di suo padre e madre. Enrico Re e Matilde De Lillis

Vi chiedo di spedirmi l’estratto completo dell’atto di matrimonio di questi persone.
Tito Re e Nataline Pavone

Vorrei chiederLe se, per favore, puo' essere cosi' gentile da ricercare quest'informazioni e trascriverli per esteo sui certificati parrocchiali di nascita e di matrimonio che cortesemente Le chiedo di inviarmi.

La ringrazio fin d'ora per la Sua gentilezza e premura. Vorrei mandarLe un piccolo contributo alla parrocchia, ma attendo che Lei mi scriva come posso effettuare questo pagamento. Accetta assegni in dollari?

Distinti saluti.

wldspirit
Staff
Staff

Re: Experts Needed: LETTERS TO PRIEST

Postby wldspirit » 07 Apr 2010, 03:35

The following can be constructed to a parish:

Lds Italian Letter Writing Guide

"Cambiano i suonatori ma la musica è sempre quella."

bryanre
Newbie
Newbie

Postby bryanre » 07 Apr 2010, 13:11

Thanks for the link wldspirit! Best, BRe

PeterTimber
Master
Master

Postby PeterTimber » 07 Apr 2010, 13:15

www.angelfire.com/ok3/pearlsofwisdom/it ... tters.html as another alternative letter to clergy. =Peter=
~Peter~

Return to “Italian Genealogy”