aiutatemi a trovare mio nonno

Are you looking for an Italian surname? Do you need more information about your family heritage?
This is the right place to start your genealogy search.
orazio
Newbie
Newbie

aiutatemi a trovare mio nonno

Postby orazio » 25 Apr 2010, 08:15

ciao mi chiamo orazio cerco mio nonno DI PINO ROSARIO NATO A RIPOSTO IL 31/01/1923 PROVINCIA DI CATANIA SICILIA,IMMIGRATO A PHILADELPHIA E ISCRITTO NEL'A.I.R.E. DAL 1990 AIUTATEMIA TROVARLO GRAZIE COME FACCIO A SAPERE SE è MORTO E COME FACCIO AD AVERE L'ATTO DI MORTE E SE SI è FATTA UN'ALTRA VITA SE HO DEI CUGINI O DEGLI ALTRI PARENTI LI?

suanj
V.I.P.
V.I.P.

Re: aiutatemi a trovare mio nonno

Postby suanj » 25 Apr 2010, 10:18

Ciao Orazio, purtroppo tuo nonno è deceduto nel 1995:
Name: Rosario Dipino
Birth: 22 Jan 1923
Death: Oct 1995 - Philadelphia, Philadelphia, Pennsylvania, United States of America
Civil: Pennsylvania

il giorno di nascita non è uguale ma sicuramente è lui.
Ciao,
suanj
Visit my website:
ITALIAN ORIGIN SEARCH

orazio
Newbie
Newbie

Postby orazio » 28 Apr 2010, 15:35

ma come faccio a sapere se si è fatto un'altra famiglia, e per avere l'atto di morte di mio nonno come faccio ad averlo?se ho altri cugini o no?

suanj
V.I.P.
V.I.P.

Postby suanj » 28 Apr 2010, 16:00

Orazio leggi qui:

--------------------------------------------------------------------------------

Event: Death

Dates: From January 1906

Cost of copy: $3.00

Comments: Access to death records in Pennsylvania is restricted to family members and legal representatives. With your request, include as much as you can of the following: the name on the death record being requested, date of death, place of death (city or county), your relationship to the person whose certificate is being requested, your purpose for needing the copy, your daytime telephone number with area code, your handwritten signature and complete return mailing address.
http://genealogy.about.com/library/vita ... .htm#Death
c'è anche il form da scaricare e riempire....
per sapere se si era fatto una famiglia, beh è un po' difficile.... ma visto che si era iscritto all'A.I.R.E. avrà trasmesso alcune personali informazioni? Io penso di si.. potresti chiedere?
Visit my website:
ITALIAN ORIGIN SEARCH

Return to “Italian Genealogy”