Giangiacomo, Benevento

Are you looking for an Italian surname? Do you need more information about your family heritage?
This is the right place to start your genealogy search.
acrg
Newbie
Newbie

Giangiacomo, Benevento

Postby acrg » 04 Aug 2010, 11:18

I´m looking for information about my 3th grandfather: Antonio Giangiacomo.

He emigratted to brazil in 1896 on the ship colombo with his family: Philomena (wife), Maria, Concetta and Baldassare (children). I just have information that Antonio was born in Benevento, in the 1851 - 1853.

I tried look information about my parents but i didnt have any sucess. But i found some information about Baldassare Giangiacomo in the military registries (Database Ruoli Matricolari).

Can anyone help how to find his birth´s document?

Cognome: GIANGIACOMO
Nome: Baldassarre
Localita: Castelpagano
Classe: 1890
DataNascita: 13/04/1890
Matricola: 20522
Registro: 63

Thank you very much,

Carolina.

ljar
Newbie
Newbie

Re: Giangiacomo, Benevento

Postby ljar » 28 Mar 2011, 13:45

Olá, sou parente de Antonio Giangiacomo. Ele é o pai do meu bisâvo, José Nicola Janjácomo que por sua vez é pai do meu avô Francisco Janjácomo.

Tenho poucos documentos sobre a entrada de Antonio no Brasil em 1896 no navio Colombo, com sua mulher Philomena Granada e 3 filhos. Posteriormente eles teriam mais no Brasil.

Tenho o Batismo do filho de Baldassare (Antonio), registrado na Igreja de Castelpagano, na província de Benevento.

Entre em contato, porque com certeza somos primos e gostaria de procurar mais sobre o Baldassare.

acrg
Newbie
Newbie

Postby acrg » 21 Apr 2011, 22:11

Olá, você poderia me passar seu email para entrarmos em contato?

Mandei um mensagem privada mas acredito que vc não tenha tido acesso.

Meu email é acrguimaraes@gmail.com

Aguardo seu contato,

Obrigada,

Ana Carolina.

ljar
Newbie
Newbie

Postby ljar » 09 May 2011, 13:42

Olá, eu mandei um email pra vocë só que ainda não obtive resposta então fiquei meio que na dúvida se o envei corretamente.

Aguardando contato.

Ciao.

Return to “Italian Genealogy”