Maria SS. Assunta (Mother Church) in Troina - Need Help

Are you looking for an Italian surname? Do you need more information about your family heritage?
This is the right place to start your genealogy search.
trundo
Rookie
Rookie

Maria SS. Assunta (Mother Church) in Troina - Need Help

Postby trundo » 12 Apr 2011, 18:38

Does anyone have a contact at the Maria SS. Assunta in Troina? I am looking for an email address so that I can send an email to request a research in the Archives.

I was given a phone number 0935653431 from the Diocese of Nicosia. But unfortunetly I don't speak Italian. I have been using the Google Translate website to trasnlate my emails to Italian to ask for the information.

Thanks,

Tom

This was the email I sent to the Diocese of Nicosa:

Gentile Sig. Rosario Rizzo,

Il mio nome è Thomas Rundo, e io vivo negli Stati Uniti, al seguente indirizzo.

Sto cercando di completare una storia della mia famiglia e vorrei il vostro aiuto.

Sono alla ricerca di due record:
L'atto di nascita del mio antenato (trisavolo-grande-grande-grande) Filippo Polizzi nato a Troina. L'anno approssimativo della nascita era 1708. Filippo è morto 11 MARZO 1780 a Troina.

L'atto di nascita del mio antenato (trisavolo-grande-grande) di Domenico Polizzi nato a Troina. L'anno approssimativo della nascita era 1763. Domenico è morto 9 ottobre 1819 a Troina. Era figlio di Filippo Polizzi. Era sposato con Angela Impellezzari (nascita è sconosciuta)

Vorrei chiedere se si può essere così gentile da cercare questa informazione nel tuo record di archivi. Se si trova tutto il record del documento richiesto, potete per favore e-mail o posta a me una copia.

Prego email me a trundo2000@yahoo.com se potete aiutarmi o no.

Vorrei ringraziarvi per la vostra gentilezza e premura.

Cordiali saluti,

Thomas Rundo

27306 Nantucket Drive
North Olmsted, Ohio 44.070
Stati Uniti d'America
EMAIL: trundo2000@yahoo.com

ENGLISH TRANSLATION:
Dear Mr. Rosario Rizzo,

My name is Thomas Runde, and I live in the United States at the following address.

I'm trying to complete a story of my family and I would like your help.

I'm looking for two records:
The birth certificate of my ancestor (great-grandfather-great-great-great) was born in Polizzi Filippo Troina. The approximate year of birth was 1708. Philip died March 11, 1780 at Troina.

The birth certificate of my ancestor (great-great-great-great grandfather) was born in Polizzi Domenico Troina. The approximate year of birth was 1763. Domenico died October 9, 1819 at Troina. He was the son of Philip Polizzi. He was married to Angela Impellezzari (birth is unknown)

I would ask if you can be so kind as to look for this information in your record of archives. If you find any record of the requested document, can you please e-mail or mail me a copy.

Please email me at trundo2000@yahoo.com if you can help or not.

I would like to thank you for your kindness and thoughtfulness.

Sincerely,

Thomas Rundo

27306 Nantucket Drive
North Olmsted, Ohio 44070
United States of America

Italysearcher
Master
Master

Re: Maria SS. Assunta (Mother Church) in Troina - Need Help

Postby Italysearcher » 13 Apr 2011, 09:35

When writing to a church ask for atti di battesimo. Atti di nascita you find in the anagrafe. Could be used as an excuse not to answer.
Ann Tatangelo
http://angelresearch.wordpress.com
ANNOYING THE SAINTS - Stories of my Life in Italy. http://www.lulu.com/content/paperback-b ... ly/7731505

Italysearcher
Master
Master

Postby Italysearcher » 13 Apr 2011, 09:42

When writing to a church ask for atti di battesimo. Atti di nascita you find in the anagrafe. Could be used as an excuse not to answer. Many churches are not yet in the realm of technology.
Ann Tatangelo
http://angelresearch.wordpress.com
ANNOYING THE SAINTS - Stories of my Life in Italy. http://www.lulu.com/content/paperback-b ... ly/7731505

trundo
Rookie
Rookie

Postby trundo » 13 Apr 2011, 15:34

What I have done so far is that I replied to the email from the Diocese of Nicosia hoping they will be able to forward my request to the parish. I did change the original email to include the Baptismal record as you suggested. Hopefully I will get a response.

Tom

Gentile Sig. Rosario Rizzo;

Apprezzo la tua rapida risposta alla mia richiesta. Unfortunetly, io non parlo italiano così chiamando la Parrocchia di Maria SS. Assunta di Troina (La Chiesa Madre), non sarebbe possibile.

Vorrei chiedere se si può essere così gentile da passare la mia e-mail (informazione) alla Parrocchia di Maria SS. Assunta di Troina (La Chiesa Madre)?

Ancora una volta è qui l'informazione originale sto chiedendo:

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<< <<<<<<<<<<<<<
Il mio nome è Thomas Rundo, e io vivo negli Stati Uniti, al seguente indirizzo.

Sto cercando di completare una storia della mia famiglia e vorrei il vostro aiuto.

In questo momento sto cercando due record:
Il certificato di nascita o di battesimo del mio antenato (bisnonno-grande-grande-grande) di Filippo Polizzi, che è nato a Troina. L'anno approssimativo della nascita era 1708. Filippo è morto 11 marzo 1780 a Troina.

Il certificato di nascita o di battesimo del mio antenato (trisavolo-grande-grande) di Domenico Polizzi quale nacque a Troina. L'anno approssimativo della nascita era 1763. Domenico è morto 9 ottobre 1819 a Troina. Era figlio di Filippo Polizzi. Domenico sposato con Angela Impellezzari (nascita è sconosciuta)

Vorrei chiedere se si può essere così gentile da cercare questa informazione nel tuo record di archivi. Se si trova tutto il record del documento richiesto, si può inviare un'e-mail o per posta una copia.
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<< <<<<<<<<<<<<<

Per favore fatemi sapere se siete in grado di passare la mia e-mail (informazione) alla Parrocchia di Maria SS. Assunta di Troina (La Chiesa Madre).

Vorrei ringraziarvi per la vostra gentilezza e premura.

Cordiali saluti,

Thomas Rundo

27306 Nantucket Drive
North Olmsted, Ohio 44070
Stati Uniti d'America

Return to “Italian Genealogy”