Possible Letter to Church in Sicily

Are you looking for an Italian surname? Do you need more information about your family heritage?
This is the right place to start your genealogy search.
sams
Newbie
Newbie

Possible Letter to Church in Sicily

Postby sams » 11 May 2011, 01:17

I would like to further my research prior to 1799 and would like to write to the church in Bivona, Agrigento, Sicily requesting a possible look-up. Does anyone have experience getting information from church records thru letter writing? Is this my best course of action at this time.

adelfio
Master
Master

Re: Possible Letter to Church in Sicily

Postby adelfio » 11 May 2011, 16:27

I had wrote to Trabia,Palermo Sicily churches and got a answer back but my best results were by email.(Sent my email in italian) Priest at Santa Petronilla emailed me back and he spoke english so he gave me how to get records.what church are you trying to get info from

Marty
Researching Trabia, Palermo surnames Adelfio, Bondi, Butera, Scardino,Rinella, Scardamaglia

Marty

adelfio
Master
Master

Re: Possible Letter to Church in Sicily

Postby adelfio » 11 May 2011, 17:39

Here is the letter I sent to the Curia Vescovile Diocese of Palermo asking for info on my 4x grandfather from Sant'Agata Palermo born between 1772-1777 I told them i would like a photo copy of the act of birth or christening and his parents names if they had them. I told them I already search the civil records and could not get anymore info from them.I ask them if they dont have the information where I might get it from I enclosed a donation and a self addressed enveloped with return postage and thank them for there time and effort. It took about 3 months for a responce.If anyone else has and other info please add.........

Curia Vescovile
Diocese di Palermo
Via Matteo Bonello, 2
90134 Palermo (PA)
Italy

Egregio Direttore,
Sono Mariano Adelfio e cerco informazioni sul mio antenato nato a comune di Sant’Agata provenne da Palermo in Sicilia . Ho gia rivervuto delle informazioni dall'ufficio di stato civil del comune ma mi hanno detto di rivolgermi a lei per dati al 1820. Vorreichieder Le un favore.
Cerco l'atti di nascita o battesimo del mio antenato, Salvatore Adelfio nato dal 1772 fino al 1777 e di suo padre e madre. Non conosco i loro nomi.
Vorrei chiederLe se,per favore puo’ essere cosi’ gentile da ricercare questi dati e trascriverli per esteso sui certificati parrocchiali di nascita che cortesemente Le chiedo di inviarmi, oppure, se avesse la possibilitia e fosse piu conveniente per Lei, vorrei una fotocopia di ogni atto.
Se non avete i registri corrispondenti, potete fornire l’indirizzo dell’archivio dove in cui i registri possano essere trovati?
Per coprire le vostre spese, sto accludendo un contributo alla vostra parrocchia ed il pagamento per l’affrancatura di ritorno.
Vi ringrazio in anticipo per il vostro gentilezza e premura.

Distini saluti
Mariano Adelfio
Address and Email

Marty
Researching Trabia, Palermo surnames Adelfio, Bondi, Butera, Scardino,Rinella, Scardamaglia

Marty

Return to “Italian Genealogy”