Birth Search

Are you looking for an Italian surname? Do you need more information about your family heritage?
This is the right place to start your genealogy search.
Marilyn104
Newbie
Newbie

Birth Search

Postby Marilyn104 » 29 Nov 2011, 02:31

Is it possible to search for children born to parents?

For instance I know my grandfather is Filippo Marini, his parents are Giuseppe Marini and Margherita D'Andrea. They lived in San Rocco di Premia.

How can I find if they had other children?

Thanks!

Marilyn

adelfio
Master
Master

Re: Birth Search

Postby adelfio » 29 Nov 2011, 16:10

There is a previous thread on this subject.
topic20209.html#p153863
There isnt much info online a few records for Premia on ancestry.com so you will have to write to Premia and request records because San Rocco is a frazione of the comune di Premia( a suburb which will have the civil records there of all the fraziones in that area. Altoggio, Cadarese, Cagiogno, Chioso, Crego, Cristo, Passo, Piedilago, Rivasco, San Rocco, Maiesso, Pioda, Rozzaro, Uriezzo fraziones of comune di Premia
Comune di PREMIA
Piazza Municipio n.9
28866 PREMIA (VB)
Italy

Egregi signori,
Mi chiamo YOURNAME. Sto facendo una ricerca sui miei antenati e ho biosgno delle informazioni dai vostri registri.
I miei antenati provennero da San Rocco di Premia. Vorrei sapere di più di loro.
Vorrei sapere di più della famiglia di questa persona. Sarei grato/a se potreste fornire i nomi e atti di nascita dei suoi fratelli e sorelle
Nome e cognome: Filippo Marini
Data di nascita: DATE OF BIRTH
Luogo di nascita: San Rocco frazione di Premia
Potete provare questo cognome Marini nel vostro record da (WHAT YEAR What TO YEAR) fino ai suoi fratelli e sorelle
Nome e cognome del padre: Giuseppe Marini
Nome e cognome della madre: Margherita D'Andrea
Vi prego di informarmi se sia possibile ottenere delle fotocopie dei vostri registri
Se non avete i registri corrispondenti, potete fornire l’indirizzo dell’archivio dove in cui i registri possano essere trovati?
Per coprire le vostre spese, sto accludendo un 10 euro ed il pagamento per l’affrancatura di ritorno.
Vi ringrazio in anticipo per il vostro gentilezza e premura.
Distinti saluti,
YOUR NAME ADDRESS EMAIL/ ID /10 euro for copies and postage
It says you would like to have info on Filippo Marini brothers and sisters his parents are Giuseppe Marini and Margherita D'Andrea you have to to put the years you want them to search. They lived in San Rocco di Premia. It cost about a dollar to send a letter to Italy
Marty
Researching Trabia, Palermo surnames Adelfio, Bondi, Butera, Scardino,Rinella, Scardamaglia

Marty

Return to “Italian Genealogy”