my grandfather; Mauro DiFrancesco

Are you looking for an Italian surname? Do you need more information about your family heritage?
This is the right place to start your genealogy search.
freespirit
Newbie
Newbie

my grandfather; Mauro DiFrancesco

Postby freespirit » 17 Sep 2013, 02:41

Looking for information on my grandfather Mauro DiFrancesco date of birth July 9, 1885 in Montenerodomo, Abruzzo Italy. He died in south Euclid, ohio April 19, 1962. I was told he was a shepard and he was adopted. He married my grandmother in Abruzzo, Italy Josephine Delullis(dob.8-4-1893. I think he may have immigrated to usa in 1902. He was a wonderful sensitive grandfather. anyinformation anyone can give to me would be very helpful. thank you.

adelfio
Master
Master

Re: my grandfather; Mauro DiFrancesco

Postby adelfio » 17 Sep 2013, 16:09

With his birth record you will be should be able to find out about his parents
Since the civil records of Montenerodomo, Abruzzo Italy available here only go to 1865 you will have to write or email for his birth record to Montenerodomo. Try the email first if no response send a letter

email:www.montenerodomo.net

Ufficio dello Stato Civile
Comune di Montenerodomo
Piazza Benedetto Croce 1
66010 Montenerodomo CH
Italy

OGGETTO: richiesta foto copia integrale dell'atto di nascita di Mauro Di Francesco

Gentilissima Signora, Gentile Signore,

Mi chiamo YOURNAME Sto facendo una ricerca sui miei antenati e ho bisogno delle informazioni dai vostri registri. I miei antenati provennero da Montenerodomo . Vorrei sapere di più di loro.
La ringrazio anticipatamente di voler comunicare i costi di spese di riproduzione e postali per atti di nascita di queste persone:
Nome e cognome: Mauro Di Francesco
Luogo di nascita: Montenerodomo
Data di nascita:1883-1886
Se non avete i registri corrispondenti, potete fornire l’indirizzo dell’archivio dove in cui i registri possano essere trovati?
Nell'attesa della sua risposta le invio cordiali saluti.
YOUR NAME ADDRESS EMAIL

Marty
Researching Trabia, Palermo surnames Adelfio, Bondi, Butera, Scardino,Rinella, Scardamaglia

Marty

freespirit
Newbie
Newbie

Re: my grandfather; Mauro DiFrancesco

Postby freespirit » 18 Sep 2013, 18:18

thank you so much. I shall do that today.

Return to “Italian Genealogy”