Searching Tamburrini Family

Are you looking for an Italian surname? Do you need more information about your family heritage?
This is the right place to start your genealogy search.
julesnz
Newbie
Newbie

Searching Tamburrini Family

Postby julesnz » 21 May 2014, 09:40

Im trying to find the family of Nazzareno Tamburrini born 11 Feb 1933 Monteprandone, Porto D'Ascoli (province of Ascoli Piceno) Italy. His father if Antonio Tamburrini (date of birth unknown) and his mother is Enrica Cinciripini. They were married in Ascoli Piceno in 1931 (I think). Nazzareno's sibblings are Giuseppe, Lucio, Benito,& Palmina. Nazzareno left Italy in his 20s and went to South Africa, where he married and settle. His children are Antonio Marco, Benito, Giulia Enrica, and Lisa Donata. (all born in South Africa). Note Nazzareno's parents and sibblings remained int Italy. Hoping to find out more about the family.
Regards Jules
(note forgive me if this is a double up, as I thought I had already posted this topic but couldn't find it so thought I had deleted it by mistake)

adelfio
Master
Master

Re: Searching Tamburrini Family

Postby adelfio » 21 May 2014, 14:42

WElcome to IG website
There are a few records of Monteprandone online but they are early ones Monte Prandone Cadastre Gregoriano (PapalEtat es) 1816-1837 so you will have to email or write for the info for the birth record you can get the parents ages. Where the parents married in Ascoli Piceno ?

email:anagrafemp@comune.monteprandone.ap.it
Ufficio dello Stato Anagrafe
Comune di Montepradone
Piazza dell'Aquila, 1
63076 Monteprandone (AP)
Italy
OGGETTO: richiesta foto copia integrale dell'atto di nascita o l’estratto completo dell’atto di nascita di Nazzareno Tamburrini di Antonio

Gentilissima Signora, Gentile Signore,
Mi chiamo YOURNAME Sto facendo una ricerca sui miei antenati e ho bisogno delle informazioni dai vostri registri. I miei antenati provennero da Monteprandone. Vorrei sapere di più di loro.
La ringrazio anticipatamente di voler comunicare i costi di spese di riproduzione e postali per atti di nascita di queste persone:
Nome e cognome :Nazzareno Tamburrini
Nome e cognome del padre: Antonio Tamburrini
Nome e cognome della madre:Enrica Cinciripini
Luogo di nascita:Monteprandone
Data di nascita:1933
Se non avete i registri corrispondenti, potete fornire l’indirizzo dell’archivio dove in cui i registri possano essere trovati?
Nell'attesa della sua risposta le invio cordiali saluti.
YOUR NAME ADDRESS EMAIL PHOTO ID

Marty
Researching Trabia, Palermo surnames Adelfio, Bondi, Butera, Scardino,Rinella, Scardamaglia

Marty

julesnz
Newbie
Newbie

Re: Searching Tamburrini Family

Postby julesnz » 21 May 2014, 21:58

Thankyou. Unsure if the parents were married in Ascoli Piceno

Return to “Italian Genealogy”