Chiaventone

Are you looking for an Italian surname? Do you need more information about your family heritage?
This is the right place to start your genealogy search.
2 posts • Page 1 of 1

Chiaventone

Postby Nataliej » 28 Jul 2014, 01:11

With Mario's help, I have discovered that my Great-great Grandmother's name was Margaritta Chiaventone. I did a search of surnames in Italy and there were quite a few, mostly centered in the Piedmont region - and that makes sense - My Greatgrandfather was born in San Ponso.

All I can find out about her was that her father's name was Domenico and that he was deceased at the time of my greatgrandfather's birth in 1888

I did find some possible connections on Ancestry - but the dates just don't add up. You veteran researchers - where do I go from here?
Nataliej
Rookie
Rookie

Re: Chiaventone

Postby adelfio » 28 Jul 2014, 15:50

Since there is no records on film or online you have to write or email like before I would send for Michele Luscietto marriage record to get some names and age birth locations maiden names

Ufficio dello Stato Civile
Comune di SAN PONSO
Piazza Martiri della Libertà, 1
10080 SAN PONSO (TO)
Italy

email: san.ponso@ruparpiemonte.it

OGGETTO: richiesta foto copia integrale dell'atto di matrimonio o l’estratto completo dell’atto di matrimonio di Michele Luscietto e Margherita Chiaventone

Gentilissima Signora, Gentile Signore,
Mi chiamo YOURNAME Sto facendo una ricerca sui miei antenati e ho bisogno delle informazioni dai vostri registri. I miei antenati provennero da San Ponso. Vorrei sapere di più di loro.
La ringrazio anticipatamente di voler comunicare i costi di spese di riproduzione e postali per atti di matrimoni di queste persone:
Nome e cognome del marito:Michele Luscietto
Nome e cognome della moglie:Margherita Chiaventone di Domenico
Luogo di matrimonio: San Ponso
Data di matrimonio: 1883-1887
Se non avete i registri corrispondenti, potete fornire l’indirizzo dell’archivio dove in cui i registri possano essere trovati?
Nell'attesa della sua risposta le invio cordiali saluti.
YOUR NAME ADDRESS EMAIL PHOTO ID

Marty
Researching Trabia, Palermo surnames Adelfio, Bondi, Butera, Scardino,Rinella, Scardamaglia

Marty
adelfio
Master
Master

2 posts • Page 1 of 1

Return to Italian Genealogy