Where to go next? Ferrara / Raucci Families

Are you looking for an Italian surname? Do you need more information about your family heritage?
This is the right place to start your genealogy search.
Post Reply
mikef147
Newbie
Newbie
Posts: 3
Joined: 11 May 2016, 20:59

Where to go next? Ferrara / Raucci Families

Post by mikef147 »

I've done a bit or work trying to track down my great grandparents in US records so far. I'm wondering if this is enough to move on to looking into the Italian records or not. There's a name change with one of the women, I'm not sure which is right or if one was "americanized". I am also looking to find the address I would write to for further records (and if email is a possibility.. or if written letter is better/only option). I'm mostly looking to both confirm my info and continue moving back through the generations.

Here's what I have, any thoughts or help would be hugely appreciated--

Giovanni Ferrara
Born: 27 Oct 1870 - Cava de’ Tirreni, Salerno
Married: 1896
Arrived in NY: 13 Mar 1900
Died: 23 Jan 1951 - Saratoga, NY
Brother: Domenico Ferrara, Born 17 Mar 1860
Parents: Unknown

Wife:
Maria Paglietta (or Palletto) - Paglietta on ship manifest, Palletto in NY newspapers
Born: 27 Jul 1876 - Salerno, not sure if Cava too
Married: 1896
Arrived in NY: 13 Mar 1900
Died 17 Feb 1933 - Saratoga, NY
Parents: Unknown
Brother: Vincenzo Paglietta (or Palletto)



Biagio Raucci
Born: 23 Jan 1880 - Cardito, Napoli
Married: Unknown
Died: 23 Nov 1954 - Cardito
Arrived in NY: 28 Jun 1910
Lived in Mechanicville, NY 1910-1954
Parents: Unknown

Wife:
Antonette Iannicelli
Born: 11 Oct 1886 - Cardito
Died: 28 Jul 1925 - Mechanicville, NY
Arrived in NY: 26 Jun 1912
Mother: Teresa Vecchione
Father: Unknown
User avatar
adelfio
Master
Master
Posts: 9334
Joined: 27 Oct 2010, 13:47
Location: Chicago

Re: Where to go next? Ferrara / Raucci Families

Post by adelfio »

Welcome to IG website from the Salerno archives
Nome: Giovanni Ferrara
Classe: 1870

Comune di nascita: Cava de' Tirreni

Full text: Ferrara Giovanni di Pasquale e Ferrara Maria Felicia nato il 27/10/1870 a Cava de' Tirreni di professione Colono
PG LINK
http://www.archiviodistatosalerno.benic ... eva/146375

Ferrara

Nome: Domenico Ferrara

Classe: 1858

Comune di nascita: Cava de' Tirreni

Full text: Ferrara Domenico di Pasquale e Ferrara Maria Felice nato il 5/11/1858 a Cava de' Tirreni di professione Colono
PG LINK
http://www.archiviodistatosalerno.benic ... te-di-leva


Nome: Vincenzo Ferrara
Classe: 1867

Comune di nascita: Cava de' Tirreni

Full text: Ferrara Vincenzo di Pasquale e Ferrara Maria Felicia nato il 18/9/1867 a Cava de' Tirreni di professione Colono

POSSIBLE

Nome: Vincenzo Paglietta

Classe: 1882

Comune di nascita: Cava de' Tirreni

Full text:

Paglietta Vincenzo di Carmine e Lambiase Arcangela nato il 21/01/1882 a Cava de' Tirreni di professione Calzolaio

Marty
Researching Trabia, Palermo surnames Adelfio, Bondi, Butera, Scardino,Rinella, Scardamaglia

Marty
mikef147
Newbie
Newbie
Posts: 3
Joined: 11 May 2016, 20:59

Re: Where to go next? Ferrara / Raucci Families

Post by mikef147 »

Wow Marty, I can't thank you enough for that info. I have been searching for that for close to 2 years now. Are there any other online resources for these areas in Italy? I do not know Italian, so it's a little rough trying to navigate or find sites, but well worth the time.
User avatar
adelfio
Master
Master
Posts: 9334
Joined: 27 Oct 2010, 13:47
Location: Chicago

Re: Where to go next? Ferrara / Raucci Families

Post by adelfio »

There are no online records of Cava except for military registration which goes by year of birth you will have to sent for civil records lets send for the birth acts to get their parents ages so we can send for their marriage act to get you further back in your family tree

Email: statocivile@comune.cavadetirreni.sa.it

Statocivile
Comune di Cava de' Tirreni
Piazza Eugenio Abbro
84013 Cava de' Tirreni (SA)
Italy


OGGETTO: richiesta foto copia integrale dell'atto di nascita o l’estratto completo dell’atto di nascita di Giovanni Ferrara

Gentilissima Signora, Gentile Signore,
Mi chiamo YOURNAME Sto facendo una ricerca sui miei antenati e ho bisogno delle informazioni dai vostri registri. I miei antenati provennero da Cava de' Tirreni . Vorrei sapere di più di loro.
La ringrazio anticipatamente di voler comunicare i costi di spese di riproduzione e postali per atti di nascita di queste persone:
Nome e cognome : Giovanni Ferrara
Nome e cognome del padre: Pasquale Ferrara
Nome e cognome della madre: Maria Felicia Ferrara
Luogo di nascita: Cava de' Tirreni
Data di nascita: 27 Oct 1870
Se non avete i registri corrispondenti, potete fornire l’indirizzo dell’archivio dove in cui i registri possano essere trovati?
Nell'attesa della sua risposta le invio cordiali saluti.
YOUR NAME ADDRESS EMAIL PHOTO ID

OGGETTO: richiesta foto copia integrale dell'atto di nascita o l’estratto completo dell’atto di nascita di Maria Paglietta

Gentilissima Signora, Gentile Signore,
Mi chiamo YOURNAME Sto facendo una ricerca sui miei antenati e ho bisogno delle informazioni dai vostri registri. I miei antenati provennero da Cava de' Tirreni . Vorrei sapere di più di loro.
La ringrazio anticipatamente di voler comunicare i costi di spese di riproduzione e postali per atti di nascita di queste persone:
Nome e cognome : Maria Paglietta
Nome e cognome del padre: Carmine Paglietta
Nome e cognome della madre: Arcangela Lambiase
Luogo di nascita: Cava de' Tirreni
Data di nascita: 27 Jul 1876
Se non avete i registri corrispondenti, potete fornire l’indirizzo dell’archivio dove in cui i registri possano essere trovati?
Nell'attesa della sua risposta le invio cordiali saluti.
YOUR NAME ADDRESS EMAIL PHOTO ID

Marty
Researching Trabia, Palermo surnames Adelfio, Bondi, Butera, Scardino,Rinella, Scardamaglia

Marty
Post Reply