Conoscere luoghi loro vissero Gazzo

Are you looking for an Italian surname? Do you need more information about your family heritage?
This is the right place to start your genealogy search.
ragazzo
Newbie
Newbie

Conoscere luoghi loro vissero Gazzo

Postby ragazzo » 14 Nov 2005, 23:29

Cari Amici, il mio nome è Ricardo M. Gazzo e vivo a Montevideo, mio bisnonno Domingo (Domenico) Gazzo nacque nel 1845 e emigrò da Genova nel 1862 con i suoi genitori Giovanni Battista Gazzo e Martina Bruzzone e i suoi fratelli Santiago Gazzo e Isabel Gazzo. Quando arrivò in questa terra (Uruguay) si sposò nel 1865 con Maria Ana Nicoleta Tobia Tortorolo figlia di Tomaso Tobia e Caterina Tortorolo (anche loro italiani, probabilmente valle stura).
Mi piacerebbe conoscere i luoghi dove loro vissero però non sono sicuro quale sia il comune esatto della Valle Stura (Rossiglione, Tiglieto, Campo Ligure o Masone.
Gradirei che qualunque persona abbia informazioni su questi cognomi mi contattasse per email.
Da Montevideo Uruguay vi invio un saluto caloroso.

raymo
Rookie
Rookie

Re: Conoscere luoghi loro vissero Gazzo

Postby raymo » 19 Nov 2005, 00:27

ENGLISH TRANSLATION:

"Dear friends, my name is Ricardo M. Gazzo, and I live in Montevideo (Uruguay), my ggrandfather Domingo (Dominic) Gazzo, was born in 1845 & emigrated from Genoa in 1862 with his parents, Giovanni Battista Gazzo & Martina Bruzzone, along with his siblings Santiago & Isabel Gazzo. When he arrived in Uruguay, he married, in 1865, Maria Ana Nicoleta Tobia Tortorolo, daughter of Tommaso Tobia & Caterina Tortorolo (they were also Italian, probably from Valle Stura).

I'd like to know where they came from, but am not exactly sure of the name of the town in Valle Stura, possibly Rossiglione, Tiglieto, Campo Ligure or Masone.

I would appreciate that anyone having any information on these surnames, please contact me via email.
Many warm thanks from Uruguay"

brujaojos
V.I.P.
V.I.P.

Re: Conoscere luoghi loro vissero Gazzo

Postby brujaojos » 20 Nov 2005, 04:47

ragazzo wrote:Cari Amici, il mio nome è Ricardo M. Gazzo e vivo a Montevideo, mio bisnonno Domingo (Domenico) Gazzo nacque nel 1845 e emigrò da Genova nel 1862 con i suoi genitori Giovanni Battista Gazzo e Martina Bruzzone e i suoi fratelli Santiago Gazzo e Isabel Gazzo. Quando arrivò in questa terra (Uruguay) si sposò nel 1865 con Maria Ana Nicoleta Tobia Tortorolo figlia di Tomaso Tobia e Caterina Tortorolo (anche loro italiani, probabilmente valle stura).
Mi piacerebbe conoscere i luoghi dove loro vissero però non sono sicuro quale sia il comune esatto della Valle Stura (Rossiglione, Tiglieto, Campo Ligure o Masone.
Gradirei che qualunque persona abbia informazioni su questi cognomi mi contattasse per email.
Da Montevideo Uruguay vi invio un saluto caloroso.

Hi There,

Some of these websites might help you.

Here is a link for Infobel which is a telephone directory. It can help you locate people with the same surname that are still in the towns your mentioned.

Infobel

Now the Family History Center has microfilm for some of towns you mentioned, but it's limited and it's not covering the year of birth for Domenico or his wife. Therefore, you will have to write to the towns itself in order to request information.

Here are the addresses for the towns.

Comune di Rossiglione
Ufficio Anagrafe
Matteotti 5 (piazza
16010 Rossiglione ) GE

Here is their web site
http://www.comune.rossiglione.ge.it/

Comune di Tiglieto
Ufficio Anagrafe
Colombo 5 (via)
16010 Tiglieto GE

Comune di Masone
Uffficio Anagrafe
Roma 11-13 (via)
16010 Masone GE

Comune di Campo Ligure
Ufficio Anagrafe
Frera 2-3 (largo)
16013 Campo Ligure GE

Here is their website
http://www.comune.campo-ligure.ge.it/

Here is alink that will help you translate you letter into Italian.
http://www.circolocalabrese.org/resourc ... civile.asp

I hope some of this is a help to you.
Trish
Smile for me!:)
Trish
Professional & Certified Genealogist
Where the Acorn Fell Genealogy Services
Genealogy-Forum

Return to “Italian Genealogy”