PONTIS genealogy

Are you looking for an Italian surname? Do you need more information about your family heritage?
This is the right place to start your genealogy search.
systems_th26
Newbie
Newbie

PONTIS genealogy

Postby systems_th26 » 06 Feb 2006, 02:58

Sto ricostruendo la genealogia del ramo francese della famiglia Pontis (De Pontis). Ho raccolto moltissimo materiale che posso mettere a disposizione di chi porta il mio stesso cognome. Io faccio parte del ramo italiano più recente. I Pontis sono una famiglia con una vastissima diffusione nel mondo.

Esistono due rami, uno cattolico, insediatosi tra il 500 e il 600 in Spagna e in Francia, che si presume sia quello originario e uno protestante, esiliato in inghilterra e germania dopo la cacciata degli ugonotti.
In diverse epoche alcuni membri sono emigrati verso le colonie sia inglesi (Australia e USA) che Francesi (Canada e Martinica).
Mi sto occupando di questi ultimi.
Nel marzo del 1697 il Barone de Pontis arrivò con un brigantino francese a Cartagena (Santo Domingo) con una piccola flotta corsara di pirati e attaccò Cartagena sottraendo un galeone carico d'oro agli Spagnoli. Cerco qualsiasi informazione riguardo la presenza del cognome in quelle aree dopo tale data data. Avrei bisogno di trovare americani originari di Haiti o Santo Domingo che portino il mio cognome per dimostrare la mia teoria secondo la quale la presenza di un capitano di colore, chiamato John Pontis e originario di quelle isole, nella guerra di secessione americana al fianco dei nordisti deriva da quel periodo. Vi ringrazio, purtroppo mi sarebbe stato difficile tradurre tutto questo in inglese, spero qualcuno possa farlo per me. Grazie a e scusate poer la lunghezza del messaggio.

mrdallaway
Newbie
Newbie

Re: PONTIS genealogy

Postby mrdallaway » 24 Dec 2014, 08:54

Translation of message, as requested:

I am reconstructing the French branch of the Pontis family (De Pontis). I have collected a great deal of material which I can make available to those with my surname. I am part of a more recent Italian branch. The Pontis family is widespread throughout the world.

There are two main branches: one Catholic, presumably the original branch, settled in Spain and France between 500 and 600 CE; and one Protestant, exiled to England and Germany following the persecution of the Huguenots.

At various times, family members emigrated to English colonies (Australia and the US) and French ones (Canada and Martinique).
I am researching the latter.

In March 1697, Baron de Pontis arrived at Cartagena (Santo Domingo) in a French brig, along with a small fleet of Corsair pirates, and attacked the port, stealing a Spanish galleon loaded with gold. I am seeking any information about the surname in this region after this date. I am looking for Pontis family Americans originating in Haiti or Santo Domingo in order to support my theory that the presence of a black captain from those islands called John Pontis, and who fought alongside the Union in the American Civil War, derives from that earlier period.

Return to “Italian Genealogy”