can you help me???

Are you looking for an Italian surname? Do you need more information about your family heritage?
This is the right place to start your genealogy search.
kepi
Rookie
Rookie

can you help me???

Postby kepi » 12 May 2006, 16:22

hi from Kepi Italy!!
I hope that someone can help me because I am searching informations about my great grandfather. He went to Nyc by Ellis Island in 1904-1906. I find his entry in Ellis Island documents. But then I know that he went to Colorado and Pennsylvania also in these years. He was miner in a gold mine of Colorado. I am search finding some other info about his life in Colorado or Pennsilvanya , for example knowing his Colorado entry, where and when he worked in Colorado.
I know only that he lived in Claridge also and that he worked in Clarion?/Ciaron Co... but about his colorado life I don't' know.
Is it possible in your opinion knowing these things?? because I am constracting his american life in first 900.
If can you help me in this my investigatio
thaks so much
kepi ITALY

VaDeb
V.I.P.
V.I.P.

Re: can you help me???

Postby VaDeb » 12 May 2006, 18:27

Hi,

We can look for him in various databases and census reports, but we need more information to try and help you. Knowing he was in Pennsylvania and Colorada is a good start.

What was his full name?

Can you post a link to his record on Ellis Island or tell us how his name was listed in the index and the date he arrived on.

His date of birth - or an estimate.

Did he have other family here that you know of? A wife or children? A brother or sister?

The above information will help us find "your" ancecster in records that can be mis-spelled and help sort him out from others with the same name.

kepi
Rookie
Rookie

Postby kepi » 12 May 2006, 19:53

Thanks !!
Now I tell you all that I know about my great grand father .
his name was GIUSEPPE BORGO.birth in Italy on 1872/73 about
- in Ellis Island document I find:

from Le Havre France - NYC 18jun04 ship la savoie - res. Claridge /Pittsburg PA labourer I believe in Brother Law Ciaron or Clarion

-and in an other document he went to NYC ship la touraine- 13mar1905 he sayd that he went to Colorado before for 1 year.
- he was married in Italy. He was from ITALY- ARSIERO ( Village) VICENZA ( province).
- the his brothers ABRAMO and G.battista wend in USA leter always in PA.
If you can help me, because I want if possible knowing other things about him for ex. in what mine he worked etc...
thans so much again
kepi

suanj
V.I.P.
V.I.P.

Postby suanj » 12 May 2006, 20:17

kepi wrote:Thanks !!
Now I tell you all that I know about my great grand father .
his name was GIUSEPPE BORGO.birth in Italy on 1872/73 about
- in Ellis Island document I find:

from Le Havre France - NYC 18jun04 ship la savoie - res. Claridge /Pittsburg PA labourer I believe in Brother Law Ciaron or Clarion

-and in an other document he went to NYC ship la touraine- 13mar1905 he sayd that he went to Colorado before for 1 year.
- he was married in Italy. He was from ITALY- ARSIERO ( Village) VICENZA ( province).
- the his brothers ABRAMO and G.battista wend in USA leter always in PA.
If you can help me, because I want if possible knowing other things about him for ex. in what mine he worked etc...
thans so much again
kepi

Ciao kepi:
yes nel 1904 joining Giovanni Ciaron brother in law

in this ship's manifest : Guiseppe Borgo Aug 12, 1905 -S. Louis ship in travel with Stefano Busin, same final destination, but Giuseppe joining Antonio Borgo friend in Claridge PA; I cannot find Giuseppe in La Touraine travel; you can give the link?
suanj
Visit my website:
ITALIAN ORIGIN SEARCH

kepi
Rookie
Rookie

Postby kepi » 12 May 2006, 21:51

what s giovanni ciaron law? is it companywas it a company with gold miners?? now is it again in PA??
excuse me for my english...

suanj
V.I.P.
V.I.P.

Postby suanj » 12 May 2006, 22:03

kepi: io sono italiana, puoi anche parlare in italiano e inglese.. dice che va dal cognato: brother in law, fratello nella legge, cioè cognato... ciao suanj
Visit my website:
ITALIAN ORIGIN SEARCH

kepi
Rookie
Rookie

Postby kepi » 12 May 2006, 22:12

ALLORA TI PARLO IN ITALIANO... HO CAPITO...
PARTICAMENTE IO SO CHE MIO BIS NONNO HA EMIGRATO UN SECOLO FA NEGLI USA, E HA SEMPRE DETTO A MIO PADRE DI ESSERE STAO MINATORE IN COLORADO... ORA IO VORREI TANTO TROVARE UN DOCUMENTO CHE DICE CHE LUI è ANDATO EFFETTIVAMENTE IN COLORADO E SAPERE MAGARI IN QUALE MINIERA HA LAVORATO. LO SO CHE è UNA COSA SICURAMENTE COMPLICATA MA CI TENGO TANTO A RISALIRE A TUTTO QUELLO CHE SI RIESCE SULLA SUA VITA NEGLI STATES.

IO NEGLI USA SONO VENUTA TANTE VOLTE MA ORA MI è VENUTA VOGLIA DI FAR QUESTA RICERCA...

kepi
Rookie
Rookie

Postby kepi » 12 May 2006, 22:13

ANZI SECONDO TE , NELLA VS SEZIONE DEDICATA ALL' IMMIGRAZIONE TROVO QUALCUNO CHE PUO' RIUSCIRE A FARMI QUESTA RICERCA??
GRAZIE 1000

suanj
V.I.P.
V.I.P.

Postby suanj » 12 May 2006, 22:16

ok kepi, e fino a quando il tuo antenato è stato negli USA? dopo è tornato in Italia? si possono trovare i censimenti, e forse nelle biblioteche locali del colorado qualcos'altro...

ok kepy and until when your ancestor was in USa? after back in Italy?it is possible to find the censuses and perhaps in colorado public library some other thing..

ciao suanj
Visit my website:
ITALIAN ORIGIN SEARCH

suanj
V.I.P.
V.I.P.

Postby suanj » 12 May 2006, 22:17

qui tutti facciamo le ricerche per tutti: non ci sono distinzioni.. ognuno secondo il proprio tempo, siamo una squadra! suanj
Visit my website:
ITALIAN ORIGIN SEARCH

suanj
V.I.P.
V.I.P.

Postby suanj » 12 May 2006, 22:18

ce l'hai il manifesto de La touraine del 1905? puoi postare l'URL qui?
Visit my website:
ITALIAN ORIGIN SEARCH

kepi
Rookie
Rookie

Postby kepi » 12 May 2006, 22:19

grazie tante mai trovato un forum cosi' veloce nel rispondermi!!
lui cmq poi è ritornato in Italia credo sia rimasto dentro negli usa 2/3 anni

suanj
V.I.P.
V.I.P.

Postby suanj » 12 May 2006, 22:20

however here can help you for all that is possible to find by online suanj
Visit my website:
ITALIAN ORIGIN SEARCH

suanj
V.I.P.
V.I.P.

Postby suanj » 12 May 2006, 22:22

allora non troviamo niente.... doveva rimanere almeno una diecina per stare in un censimento... se è tornato per il 1908 o suppergiù non ha fatto nemmeno il censimento del 1910... non credo si possa trovare qualcosa, gli USA sono grandi e non è che andavano tanto per il sottile nella grande emigrazione... bene che te l'ho chiesto, altrimenti ci si impazziva.. se è stato solo per pochissimi anni non si può trovare nulla on line... ciao, suanj
Visit my website:
ITALIAN ORIGIN SEARCH

kepi
Rookie
Rookie

Postby kepi » 12 May 2006, 22:23

grazie...
quello che so è che lui diceva di essere stato nel colorado 2 anni non di più... ma ad es quello che non capisco è perchè ha anche la residenza in PA?
io vorrei tanto vedere ad es. in quale miniera ha lavorato e per quanto tempo, ... pensa che ho passato il Colorado proprio lo scorso settembre per andare a Mesa Verde!..

Return to “Italian Genealogy”