Response from Comune di Trabia-Help!

Are you looking for an Italian surname? Do you need more information about your family heritage?
This is the right place to start your genealogy search.
Marlena
Elite
Elite

Response from Comune di Trabia-Help!

Postby Marlena » 26 Apr 2008, 02:53

Can any one help translate these letters from Comune Di Trabia, Sicily?
I wrote back in December 07 about my g-great grandmother, Salvatora Vallelunga born abt 1840. I'm not sure if they are saying the records were destroyed and I need to go to the Saint Petronella church? And who is Maria Ciraulo?

http://i30.photobucket.com/albums/c338/ ... an0001.jpg
http://i30.photobucket.com/albums/c338/ ... an0002.jpg
http://i30.photobucket.com/albums/c338/ ... an0003.jpg

Thanks as always,
Marlene Rinella Caredio
Trabia, Sicily: Rinella, Campagna, Rubino, DiMatteo, Vallelunga, Gattuccio, Canciamilla, Arena, Alario, Barone, Sunseri, Trapani, Turturice Bell, Lima, Romano, Spitaleri, Cancilla,Tardio, Novello Tomasello, Sunseri Pirotto, and D'Anna.

suanj
V.I.P.
V.I.P.

Re: Response from Comune di Trabia-Help!

Postby suanj » 26 Apr 2008, 04:58

Hi Marlene, I believe( as you know, in Trabia the officer make confusion! ) that you receveid 2 letter no pertaining your request..... 1 is the death act of Ciraulo Maria ( oh... someone wait this record, but it is no you!!! ) and another is abt a farm.....( and someone wait this letter also)
in the letter for you is wrote that you must write to Santa Petronilla's priest for the record, because they have not!!! kisses, suanj
Visit my website:
ITALIAN ORIGIN SEARCH

pink67
Master
Master

Postby pink67 » 26 Apr 2008, 06:09

8O Suanj, non ci posso credere, ma come fa un impiegato/a fare una cosa così assurda????? 8O
Non ho parole!

suanj
V.I.P.
V.I.P.

Postby suanj » 26 Apr 2008, 07:53

ne fa abitualmente.... feci la ricerca per Marlene.. non ti dico, ho passato i guai, ogni volta mi mandava cosa diversa... e dovevo telefonare ed era pure convinto che aveva fatto tutto ok... insomma, certi casini... alla fine ci sono riuscita... il prete invece è una persona ottima, pragmatica e mi fece la ricerca per telefono, e dopo un quarto d'ora mi inviò i certificati tramite fax, e dopo due giorni li ho ricevuti per posta....!!! ma ora mi chiedo..: queste due lettere in più chi le "piange" perchè qualcuno che le aveva richieste non le ha ricevute di sicuro!!!! ciao, suanj
Visit my website:
ITALIAN ORIGIN SEARCH

Marlena
Elite
Elite

Postby Marlena » 26 Apr 2008, 15:28

Thank you Suanj !

I had a feeling this was another mix up!!! I can't believe I waited four months for the wrong information and someone else is not getting theirs. I will send back the papers or will that be too much of an insult?

Thanks!
Marlene
Trabia, Sicily: Rinella, Campagna, Rubino, DiMatteo, Vallelunga, Gattuccio, Canciamilla, Arena, Alario, Barone, Sunseri, Trapani, Turturice Bell, Lima, Romano, Spitaleri, Cancilla,Tardio, Novello Tomasello, Sunseri Pirotto, and D'Anna.

suanj
V.I.P.
V.I.P.

Postby suanj » 26 Apr 2008, 19:28

Hi marlene, I believe that the officer must understand the error, so: send back the other certificates, and writing:
Gentile Ufficiale dello Stato Civile,
ho ricevuto la sua lettera di risposta di cui la ringrazio, e in essa ho trovato altri due certificati (che le reinvio) non pertinenti la mia richiesta e certamente diretti a qualcun'altro, pertanto presumo trattarsi di un errore.
Distintamente,
Marlene......

smile, suanj
Visit my website:
ITALIAN ORIGIN SEARCH

Return to “Italian Genealogy”