foundling and adoption / adozione

Are you looking for an Italian surname? Do you need more information about your family heritage?
This is the right place to start your genealogy search.
rufinigi
Newbie
Newbie

foundling and adoption / adozione

Postby rufinigi » 15 Jun 2008, 17:40

Italian/English
Sto cercando di trovare la madre di mia madre (la mia nonna naturale) per motivi umani di conoscere le proprie origini, Mia Madre (vittani Vincenza) nacque a Roma il 19 luglio del 1932 in Via Arno 90 (asilo materno Sant’ Anna) da madre che non consenti’ essere nominata, e la nascita fu dichiarata nella casa governatoriale di Roma dalla signora Camilla Kutter, un impiegata. Il giorno 2 agosto dello stesso anno mia madre fu posta nel Brefotrofio di Roma in via Nicola Fabrizi 7 e battezzata a Roma nella chiesa di San Francesco a Ripa Grande il 9 agosto dello stesso anno, essendo madrina di battesimo Anna Bravar.
Il 10 agosto 1932 fu affidata ad una balia nella provincia di Roma (Licenza) che successimavente decise di crescerla pur mantenendogli il nome datogli alla nascita.
Dai registri del brefotrofio risulta che fino a due giorni prima dell’affidamento, mia madre fu allattata da una nutrice di nome Lina Ricci, che secondo le usanze in quegli anni potrebbe essere la stessa madre naturale di mia madre che si recava al befotrofio, in Via Nicola Fabrizi 7 a Roma, per allattarla prima di una eventuale adozione. D'altra parte potrebbe solo essere una nutrice.
Dopo alcuni anni, quando mia madre era ancora adolescente, la madre naturale si reco al paesino della balia a riprendersi mia madre ma la balia si rifiuto di restituirla e le chiuse la porta.
A questo punto la madre naturale di mia madre potrebbe non essere piu in vita ma potrebbe essersi confidata con parenti ed amici o forse con I suoi stessi figli. Il suo ritrovamento aprirebbe un nuovo capitolo della storia della nostra famiglia.
Vorrei precisare che le mie ricerche hanno una scopo puramente affettivo.
Se questo racconto suscitasse in voi ricordi ed emozioni, non esitate di contattarmi.
E-mail: gr399@tiscali.co.uk
Cell: 0044 7752692687

I'm trying to find the mother of my mother (my biological grandmother) for human reasons to know my origins, My Mother (vittani Vincenza) was born in Rome on July 19, 1932 in Via Arno 90 ( maternal shelter - Sant 'Anna) from mother who does not allow be named, and the birth was declared in the house governatoriale in Rome by Mrs Camilla Kutter.
On the 2nd of August the same year my mother was placed in the foundling home in Rome - via Nicola Fabrizi 7 and baptized in Rome in the church of San Francesco a Ripa Grande August 9 of the same year, as godmother of baptism Anna Bravar.
On August 10, 1932 was entrusted to a wet-nurse, in the province of Rome (Licenza), who decided to brought her up as own while leaving her birth name unchanged.
The records of the foundling house (brefotrofio) showed that up to the first two days before custody, my mother was breast fed by a woman named Lina Ricci, who according to the custom in those years could be the same biological mother of my mother who went to befotrofio, Via Nicola Fabrizi 7 in Rome to breast feed my mother before a possible adoption. On the other hand could only be a wet-nurse paid for that purpose.
After a few years, when my mother was still a teenager, the bilogical mother went to the village to reclaim my mother but the nurse refused to return her.
At this point, the biological mother of my mother could not be longer alive but may have confided with relatives and friends or perhaps with its own children. Its discovery would open a new chapter in the history of our family.
Let me clarify that my research has a purely emotional purpose.
If this story arise in you memories and emotions, do not hesitate to contact me.
E-mail: gr399@tiscali.co.uk
Cell: 0044 7752692687

Return to “Italian Genealogy”