Requesting Birth Certificates

Having problems with the Italian language? Do you need help to translate or understand an old family document? There is always someone who can help you!
Prosdo
Rookie
Rookie

Requesting Birth Certificates

Postby Prosdo » 06 Jul 2008, 12:30

Hey everyone. I am requesting the birth certificates for a few family members as suggested by you guys. Here is the thread so you guys have some background. http://italiangenealogy.tardio.com/Foru ... 67593.html

I am not sure what to write, but here is what I have so far.

Hello. I am interested in receiving a few copies of birth certificates that belong to my family members. I believe all the births took place in Calabria. Below are the names and dates of birth

Amelia Olivo - February 19, 1888
Benamino Olivo - February 25, 1880
Gregorio Olivo - December 20, 1877
Giuseppe Prosdocimo - March 6, 1878

Thank you so much. It is very much appreciated.

Sincerely,
Stephanie Prosdocimo

I know the letter needs to be translated as well. Do I need to send a self addressed stamped envelop with this also?

Prosdo
Rookie
Rookie

Re: Requesting Birth Certificates

Postby Prosdo » 23 Jul 2008, 15:28

I used an online translator to translate this. Can someone check it please? Thank you.

Ciao. Sono interessato nella ricezione delle alcune copie dei certificati di nascita che appartengono ai miei membri di famiglia. Credo che tutte le nascite abbiano avvenuto in Calabria. Sotto sono i nomi e le date di nascita Amelia Olivo - 19 febbraio 1888
Benamino Olivo - 25 febbraio 1880
Gregorio Olivo - 20 dicembre 1877
Giuseppe Prosdocimo - 6 marzo 1878

Grazie così tanto. Molto è apprezzato.

Francamente,
Stephanie Prosdocimo

wldspirit
Staff
Staff

Postby wldspirit » 23 Jul 2008, 15:35

There are options for sending letters of request already printed in Italian:

Interactive letter

Lds

wldspirit

"Cambiano i suonatori ma la musica è sempre quella."

Prosdo
Rookie
Rookie

Postby Prosdo » 22 Aug 2008, 10:40

Can someone look this over please?

Egregi Signori,
Mi chiamo Stephanie Prosdocimo, ed abito negli Stati Uniti all'indirizzo sopradetto. Cerco informazioni sul mio bisnonno, Giuseppe Prosdocimo. Nato nel comune di Fossato Serralta. Cerco questi dati per conoscere meglio la mia famiglia, e per trovare i miei parenti rimasti in Italia.
Vi sarei molto grato se poteste spedirmi l'estratto dell'atto di nascita di Giuseppe Prosdocimo, in carta libera. Nato nel 6 marzo 1878. Sposato Amelia Olivo circa 1908.
Cerco informazioni sulla mia bisnonna, Amelia Olivo. Nata nel comune di Fossato Serralta. Nata nel 19 febbraio 1888.
Vi ringrazio in anticipo per la vostra gentilezza e premura, e vi prego di addebitarmi tutte le spese postali e dei certificati.
Distinti saluti,

PeterTimber
Master
Master

Postby PeterTimber » 22 Aug 2008, 12:54

The above suggested websites are excellent and do well to use them for requesting documents but there is another more useful website that you may wish to keep for future reference since it covers letters, to churches, potential relatives, army records, provincial offices(for duplicates not available in town of origin), church records, list of towns with ppostal zip codes etc etc.

The website is www.mangeruca.com =Peter=

Michi
Newbie
Newbie

Postby Michi » 23 Aug 2008, 02:27

I think that this may work..
"Egregi Signori,
Mi chiamo Stephanie Prosdocimo, ed abito negli Stati Uniti all'indirizzo sopradetto. Cerco informazioni sul mio bisnonno, Giuseppe Prosdocimo, nato il 6 marzo 1878 nel comune di Fossato Serralta, e sulla mia bisnonna, Amelia Olivo, nata il 19 febbraio 1888 sempre nel comune di Fossato Serralta. Si sono sposati all'incirca nel 1908.
Vi sarei molto grata se poteste spedirmi, qualora li rinveniste, gli estratti dell'atto di nascita di entrambi, in carta libera.
Vi ringrazio in anticipo per la vostra gentilezza e premura, e vi prego di addebitarmi tutte le spese postali e dei certificati.
Distinti saluti,
Stephanie Prosdocimo"

Prosdo
Rookie
Rookie

Postby Prosdo » 24 Aug 2008, 10:31

Thanks so much Michi!

Michi
Newbie
Newbie