Requesting marriage license

Having problems with the Italian language? Do you need help to translate or understand an old family document? There is always someone who can help you!
alavery01
Newbie
Newbie

Requesting marriage license

Postby alavery01 » 26 May 2012, 14:46

I need help composing a letter requesting marriage license for Eugenio Caradonna and Guulia Ippoliti (prior to 1871) from the Diocese of Segni-Velletri, Montelanico

adelfio
Master
Master

Re: Requesting marriage license

Postby adelfio » 26 May 2012, 16:52

Diocese of Segni-Velletri, Montelanico
26 May 2012
Reverendo Padre,
Mi chiamo YOUR NAME Sto facendo una ricerca sui miei antenati e ho bisogno delle informazioni dai vostri registri.
I miei antenati provennero da Montelanico,Diocese of Segni-Velletri. Vorrei sapere di più di loro.
Potreste cercare l’atto di matrimonio di queste persone nei vostri registri dal 1861 fino al 1871?
Vi chiedo di spedirmi l’estratto completo dell’atto di matrimonio o
una foto dell'atto di matrimonio
Nome e cognome del marito: Eugenio Caradonna
Nome e cognome della moglie: Giulia Ippoliti
Luogo di matrimonio: Montelanico
Se non avete i registri corrispondenti, potete fornire l’indirizzo dell’archivio dove in cui i registri possano essere trovati?
Per coprire le vostre spese, sto accludendo un contributo alla vostra parrocchia ed il pagamento per l’affrancatura di ritorno.
Ringraziando La fin d'ora per quanto potra' fare, La saluto cordialmente.
YOUR NAME ADDRESS EMAIL CONTRIBUTION
I told them you would include a donation with the request

Marty
Researching Trabia, Palermo surnames Adelfio, Bondi, Butera, Scardino,Rinella, Scardamaglia

Marty

VSerpico
Newbie
Newbie

Re: Requesting marriage license

Postby VSerpico » 30 May 2012, 18:00

I'm in the same boat, will need to request things like this soon- but I heard not to include money, but to wait for their reply as to what their fees are? I heard they're usually pretty low.

Thanks!

Return to “Italian language, handwriting , script & translations”