Help with a Short Letter to a Consulate in Italian

Having problems with the Italian language? Do you need help to translate or understand an old family document? There is always someone who can help you!
ForzaItaliaPgh
Elite
Elite

Help with a Short Letter to a Consulate in Italian

Postby ForzaItaliaPgh » 26 Mar 2015, 20:35

Ciao tutti,

My Italian, especially written, is only "cosí-cosí". Would you mind looking over this brief note and making sure I didn't make a fool of myself? Thanks in advance!! :D

Prima, scusare il mio italiano, per favore, se non é bene. Questo messaggio in inglese segue,

Io e la mia famiglia abbiamo recentemente traslocato in la vostra giurisdizione. Siamo ammesso la cittadinanza italiana (jure sanguinis) in 2012 per il consolato in Filadelfia. So che ho bisogno di riempire una forma e presentarla al questo consolato. Voglio accertare che ho trovato la forma corretta nel suo website. Questo é la forma corretta?

http://www.consmiami.esteri.it/NR/rdonl ... egrato.pdf

Se ci sono più documenti che devo presentare, mi faccia sapere, per favore. Grazie per il suo tempo.

In attesa di una Sua pronta risposta, La saluto cordialmente,
Researching BARONTINI family from Tuscany

liviomoreno
Master
Master

Re: Help with a Short Letter to a Consulate in Italian

Postby liviomoreno » 27 Mar 2015, 07:27

Could you please post the English text?

ForzaItaliaPgh
Elite
Elite

Postby ForzaItaliaPgh » 27 Mar 2015, 17:59

(As my Italian might not be entirely correct, please allow me to offer this message also in English):

My family and I recently moved into your jurisdiction. We were granted Italian Citizenship (jure sanguinis) in 2012 through the Philadelphia consulate. I know I will need to fill out a form and submit it to your consulate and I want to make sure I found the correct form on your website. Is this the right form?

If there is any further documentation that I need to submit, please let me know and I will do so as soon as possible. Thanks for your time!

liviomoreno
Master
Master

Postby liviomoreno » 27 Mar 2015, 18:15

Io e la mia famiglia ci siamo recentemente trasferiti nella vostra giurisdizione. Abbiamo avuto la cittadinanza italiana (jure sanguinis) nel 2012 attraverso il Consolato di Filadelfia. So che devo presentare un modulo al vostro consolato e vorrei sapere se il modulo che ho trovato sul vostro sito è quello giusto.

Mi faccia sapere se ci sono altri documenti che devo presentare. Grazie per la cortese attenzione.

ForzaItaliaPgh
Elite
Elite

Postby ForzaItaliaPgh » 31 Mar 2015, 15:45

Grazie mille Liviomoreno!

jennabet
Master
Master

Postby jennabet » 01 Apr 2015, 11:46

ForzaItaliaPgh, I was recognized by the Philadelphia consulate and moved to Italy shortly thereafter. Nine years later, I returned to USA and moved into the San Francisco consulate's jurisdiction. I found the AIRE form on their website, filled it out and snail mailed it, afterwhich I received a telephone call at home from the San Francisco consulate to confirm that I was indeed at the address in their jurisdiction which I had specified on the form. So don't be surprised if you receive a similar call.

ForzaItaliaPgh
Elite
Elite

Postby ForzaItaliaPgh » 01 Apr 2015, 21:07

Thanks for the heads up, Jennabet. I'll look for a call.

Return to “Italian language, handwriting , script & translations”