Could someone please check my translation?

Having problems with the Italian language? Do you need help to translate or understand an old family document? There is always someone who can help you!
3 posts • Page 1 of 1

Could someone please check my translation?

Postby peggymckee » 12 Jul 2007, 20:06

Hi!
I'm writing to the comune for my grandfather's birth certificate. I do not know his mother's maiden name. I believe his parents lived at via delle Panche, 53, but I am not certain. Feel free to make changes or corrections!

Mi chiamo Peggy McKee, ed abito negli Stati Uniti all'indirizzo sopradetto. Cerco informazioni su mio nonno, Marchi Nello, nato nel comune di Sesto Fiorentino. Cerco questi dati per poter fare domanda per la doppia cittadinanza.

Vi sarei molto grata se poteste spedirmi l'estratto dell'atto di nascita di Marchi Nello, in carta libera. E' nato il 15 dicembre 1887 in Sesto Fiorentino. Suoi genitori erano Marchi Luigi e Emilia. Non conosco il nome nubile del Emilia. Penso che indirizzo del suo genitore sia stato Via delle Panche, 53, ma non sono sicuro.

Vi ringrazio in anticipo per la vostra gentilezza e premura, e vi prego di addebitarmi tutte le spese postali e dei certificati. Ho accluso una busta auto-richiamata.

Distinti saluti,
peggymckee
Elite
Elite

Re: Could someone please check my translation?

Postby wishyou » 12 Jul 2007, 20:58

It's Ok, not 100% correct but pretty understable.

Just change "il nome nubile DEL Emilia" with "il nome nubile DI Emilia" and "ma non sono sicurO" with "ma non sono sicurA"
wishyou
Veteran
Veteran

Re: Could someone please check my translation?

Postby peggymckee » 12 Jul 2007, 21:07

I've made those changes. Many thanks, Peggy M
peggymckee
Elite
Elite

3 posts • Page 1 of 1

Return to Italian language, handwriting , script & translations