Mistretta, Sicily Birth Certificate

Do you need information about a certain town or village in Italy, or do you need help to find it on a map?
This forum will give you a helping hand.
Luisa
Newbie
Newbie

Mistretta, Sicily Birth Certificate

Postby Luisa » 10 Oct 2015, 17:35

Hi, I'm gathering documents to apply for Italian Citizenship. My grandfather, Luigi Scelba, was born May 25, 1889 in Mistretta, Sicily--this year is not available on the Familysearch.org website.

I can mail the request to the City Hall of Mistretta, but I'm not sure I will get a response or a birth certificate from them. Any suggestions/help?

Thank you, Luisa

adelfio
Master
Master

Re: Mistretta, Sicily Birth Certificate

Postby adelfio » 11 Oct 2015, 17:25

Is this Luigi Scerba brother Salvatore birth record who Luigi came to visit in the US? Are these the right parents? If so send this email

PG LINK TO RECORD
https://familysearch.org/pal:/MM9.3.1/T ... ,363210001

e.mail: angela.grillo@comune.mistretta.me.it

Attn: Angela Grillo

Ufficio di Anagrafe e Demografico
Comune di Mistretta
Via Libertà 249
98073 Mistretta (ME)
Italy

OGGETTO: Richiesta esito di atti di nascita Luigi Scerba il 1889 di ottenere la cittadinanza italiana

Gentilissima Signora, Gentile Signore,
Mi chiamo YOURNAME Sto facendo una ricerca sui miei antenati e ho bisogno delle informazioni dai vostri registri. I miei antenati provennero da Mistretta. Vorrei sapere di più di loro
La ringrazio anticipatamente di voler comunicare i costi di spese di riproduzione e postali per ottenere il Vostro aiuto, poiche` mi necessita l’estratto dell’atto di nascita, in formato internazionale di: Luigi Scerba di Antonino e Nunziata di Marciano nato a Mistretta il 28 maggio 1889
Se non avete i registri corrispondenti, potete fornire l’indirizzo dell’archivio dove in cui i registri possano essere trovati?
Nell'attesa della sua risposta le invio cordiali saluti.
YOUR NAME ADDRESS EMAIL PHOTO ID

Marty
Researching Trabia, Palermo surnames Adelfio, Bondi, Butera, Scardino,Rinella, Scardamaglia

Marty

Luisa
Newbie
Newbie

Postby Luisa » 11 Oct 2015, 17:33

Yes, thank you. Salvatore is the brother. The last name should be Scelba, parents are Antonino Scelba and Annunzie Dimariano.

liviomoreno
Master
Master

Postby liviomoreno » 11 Oct 2015, 17:53

Luisa, on the birth act posted by Marty there is a side notation stating that the correct surnames are Scelba and Mariano

Luisa
Newbie
Newbie

Postby Luisa » 11 Oct 2015, 18:42

Thank you for your reply--I'm assuming the name was changed at Ellis Island. If the name and date of birth are different, how will I be granted Italian Citizenship?

adelfio
Master
Master

Postby adelfio » 11 Oct 2015, 23:36

adelfio wrote:Is this Luigi Scerba brother Salvatore birth record who Luigi came to visit in the US? Are these the right parents? If so send this email

PG LINK TO RECORD
https://familysearch.org/pal:/MM9.3.1/T ... ,363210001

e.mail: angela.grillo@comune.mistretta.me.it

Attn: Angela Grillo

Ufficio di Anagrafe e Demografico
Comune di Mistretta
Via Libertà 249
98073 Mistretta (ME)
Italy

OGGETTO: Richiesta esito di atti di nascita Luigi Scelba il 1889 di ottenere la cittadinanza italiana

Gentilissima Signora, Gentile Signore,
Mi chiamo YOURNAME Sto facendo una ricerca sui miei antenati e ho bisogno delle informazioni dai vostri registri. I miei antenati provennero da Mistretta. Vorrei sapere di più di loro
La ringrazio anticipatamente di voler comunicare i costi di spese di riproduzione e postali per ottenere il Vostro aiuto, poiche` mi necessita l’estratto dell’atto di nascita, in formato internazionale di: Luigi Scelba di Antonino e Nunziata Mariano nato a Mistretta il 28 maggio 1889
Se non avete i registri corrispondenti, potete fornire l’indirizzo dell’archivio dove in cui i registri possano essere trovati?
Nell'attesa della sua risposta le invio cordiali saluti.
YOUR NAME ADDRESS EMAIL PHOTO ID

Marty

This is email right now after Livio post info

Post by liviomoreno » Sun Oct 11, 2015 9:53 am

Luisa, on the birth act posted by Marty there is a side notation stating that the correct surnames are Scelba and Mariano
Researching Trabia, Palermo surnames Adelfio, Bondi, Butera, Scardino,Rinella, Scardamaglia

Marty

carubia
Master
Master

Postby carubia » 20 Oct 2015, 15:37

Luisa wrote:Thank you for your reply--I'm assuming the name was changed at Ellis Island.

How was the name spelled in the US? The birth record that Marty linked to was from Italy, i.e., the spelling variant Scerba was not from the US.

Luisa wrote:If the name and date of birth are different, how will I be granted Italian Citizenship?
It depends on where you apply for citizenship recognition, but you'd probably have to amend some documents to match the Italian birth cert. In particular, make sure that Luigi's surname doesn't change in the US unless there is a record of a legal name change, and also make his date of birth consistent on his death cert. If you have a discrepancy in his naturalization paperwork you may need to take more drastic action.

Luisa
Newbie
Newbie

Postby Luisa » 20 Oct 2015, 22:31

Hello,
My grandfather's death certificate has the name Luigi Scelba, Date of Birth as May 25, 1889. The naturalization paperwork has Luigi Scelba as well. I did send the email to Mistretta as written above, but no response back. How long does it usually take?

Luisa

carubia
Master
Master

Postby carubia » 21 Oct 2015, 02:38

So his name is consistently Scelba. You haven't seen his birth cert yet so you don't know if the DOB on his death cert is correct. What about his DOB on his naturalization papers? So far I don't see a discrepancy.

Luisa
Newbie
Newbie

Postby Luisa » 07 Nov 2015, 01:48

Hi, sorry it took so long to respond, by son has the papers. The date of birth is May 25, 1889 on the naturalization papers. I will try and find another email address, I've had no response. Luisa

Return to “Locations in Italy”