Hi everyone ^__^
I would like to share with you my point of view:
All the people born outside Italy are NOT italian. Most of the ''italoamericans'' don't understand italian or they think they can. They speak a mixture of dialect, english or something... Plus they don't have a european mentality and so on. They are just a clichè of an italian.
I really don't understand why you insist on saying that you are italian when your not! Of course I'm not speaking about those emigrants (born in Italy and here growed up) who went in America trying to get a better life, I'm speaking about their sons or grandson.
Let me tell you also that all the things they (ex-emigrants) do or think are relegated to a very deep past! Italy has changed a lot during these years, and chanced are the traditions,mentality, life style...
Than I don't understand why you call yourself italoamericans, you are just americans, not italian, not european!
Once I knew an american son of immigrants from Neaples (Napoli). It was like speaking with my grandpa! He had a very very old mentality like: women must be in house and grow up children .... Sincerely I really didn't understand all the things he said 'cos it was a strange language and at the end we spoke in english!!
I would really like to know what do you think about this.
Riscrivo il testo in italiano nel caso in cui ci fossero persone che non capiscono l'inglese:
vorrei condividere con voi un mio punto di vista
Tutte le persone nate al di fuori dell' Italia NON sono italiane. La maggior parte degli ''italoamericani'' non capiscono l'italiano o pensano di capirlo (in realta' non lo parlano nemmeno!). Parlano in uno strano miscuglio di dialetto inglese e chissa' cos'altro. In piu' non hanno una mentalita' europea e via dicendo. Sono solo lo stereotipo di un italiano.
Non riesco a capire,poi, perche' cerchiate di dire che siete italiani quando non e' cosi'! Ovviamente non sto parlando di quegli emigranti (nati in Italia e qui cresciuti) che andarono in America in cerca d'una vita migliore, sto parlando dei loro figli e dei loro nipoti.
Lasciatemi dire inoltre che tutte le cose che fanno (gli ex-amigranti) o pensano sono relegate ad un passato molto molto lontano. L'Italia e' cambiata enormemente durante questi anni cosi' come sono cambiate le tradizioni,mentalita', stile di vita...
Poi non riesco a capire perche' vi chiamiate italoamericani, voi siete solo americani, nè italiani, nè europei!
Una volta conobbi un americano figlio di emigranti da Napoli. Era come se parlassi con mio nonno! Aveva una mentalita' vechissima come: le donne devono stare a casa a fare figli. sinceramente non sono riuscito a capire tutto quello che mi diceva e alla fine ci siamo ridotti a parlare in inglese!
Mi piacerebbe molto sapere cosa ne pensate eavere anche il vostro punto di vista
BYE CIAO