Ricci & Bertorelli, near Parma

Are you looking for an Italian surname? Do you need more information about your family heritage?
This is the right place to start your genealogy search.
Post Reply
E-Thomas
Newbie
Newbie
Posts: 1
Joined: 13 Oct 2016, 19:16

Ricci & Bertorelli, near Parma

Post by E-Thomas »

My husbands grandfather was Pietro (Peter) Ricci, who was born March 25th, 1884, near Parma, Italy.
According to his marriage certificate his parents were Giuseppe (Joseph) Ricci and Angelina Bertorelli. His marriage certificate gives his place of birth as Piacenza, Italy, but he always told people he was from near Parma. We think he might have actually been from Bardi, but we don't have any definitive proof.
En route to Canada, he lived with a cousin in New York City and is on the census there in 1910. His cousin was Teresina (Teresa) Gazzola nee Ricci. In 1929 she is on ships lists returning from visiting family in Pietrarada, Varsi, Italy. Varsi is quite close to Bardi. Can anybody tell me where to look for more information about Peter's family?
User avatar
adelfio
Master
Master
Posts: 9334
Joined: 27 Oct 2010, 13:47
Location: Chicago

Re: Ricci & Bertorelli, near Parma

Post by adelfio »

Try this email to see if Bardi is the right birth town include a photo id no money if right town rent the film records of Bardi from Family History Library
PG LINK TO FILMS
https://familysearch.org/search/catalog ... %20Library


email:anagrafe@comune.bardi.pr.it

Servizi Demografici
Comune di Bardi
Piazza Vittoria 1
43032 Bardi (PR)
Italia

Attn:Lorena Segadelli

OGGETTO: richiesta foto copia integrale dell'atto di nascita o l’estratto completo dell’atto di nascita di Pietro Ricci di Giuseppe

Gentilissima Signora, Gentile Signore,
Mi chiamo YOURNAME Sto facendo una ricerca sui miei antenati e ho bisogno delle informazioni dai vostri registri. I miei antenati provennero da Bardi. Vorrei sapere di più di loro.
La ringrazio anticipatamente di voler comunicare i costi di spese di riproduzione e postali per atti di nascita di queste persone:
Nome e cognome : Pietro Ricci
Nome e cognome del padre: Giuseppe Ricci
Nome e cognome della madre:Angelina Bertorelli
Luogo di nascita: Bardi
Data di nascita: 1884
Se non avete i registri corrispondenti, potete fornire l’indirizzo dell’archivio dove in cui i registri possano essere trovati?
Nell'attesa della sua risposta le invio cordiali saluti.
YOUR NAME ADDRESS EMAIL PHOTO ID

Marty
Researching Trabia, Palermo surnames Adelfio, Bondi, Butera, Scardino,Rinella, Scardamaglia

Marty
Post Reply