I'm looking for Bartelloni's-Estoy Buscando a los Bartelloni

Are you looking for an Italian surname? Do you need more information about your family heritage?
This is the right place to start your genealogy search.
Post Reply
User avatar
103436
Newbie
Newbie
Posts: 5
Joined: 29 Oct 2003, 00:00

I'm looking for Bartelloni's-Estoy Buscando a los Bartelloni

Post by 103436 »

ENGLISH-My father's grandfather was Italian, his name was Alebrando Bartelloni. We want to know if any of you have any information that would help to complete my whole geanealogy. Thanks a lot, Carlos Bartelloni.
Spanish-El abuelo de mi padre era Italiano. Su nombre Era Alebrando Bartelloni. Si alguien me puede ayudar a completar my arbol genealogico le agradeceria mucho.
Muchas Gracias, Carlos Bartelloni.
Italian-Mio nonno del padre era italiano, egli si chiamava Alebrando Bartelloni. Voglio completare il mio genealogia. mille grazie, Carlos Bartelloni.
User avatar
suanj
V.I.P.
V.I.P.
Posts: 15264
Joined: 20 Feb 2003, 00:00
Location: Molise region, Italy
Contact:

Post by suanj »

which information try just? Place of origin in Italy??? your relatives in Italy...??? :roll: suanj
User avatar
ptimber
Master
Master
Posts: 5198
Joined: 01 Jan 1970, 01:00
Location: ny

Post by ptimber »

carlos ud no nos dio informaciones sobre Alebrando ("b") Bartelloni mas que el nombre. Es posible que la CEMLA en la calle Independencia 20, 1099 Capital federal tiene archivado detalles que no tenga usted. Estamos aqui para severile. Peter NYC
User avatar
103436
Newbie
Newbie
Posts: 5
Joined: 29 Oct 2003, 00:00

ptimber

Post by 103436 »

el abuelo de mi padre era de Lucca, Toscana. El nacio el 9 de mayo de 1861. Su padre se llamaba Donato Bartelone y su mama Grabia Bernardini. Eso es lo que se sombre ellos.
User avatar
103436
Newbie
Newbie
Posts: 5
Joined: 29 Oct 2003, 00:00

suanj

Post by 103436 »

Alebrando Bartelloni used to live Lucca, Toscana. He was born on may 9 1861. His father's name was Donato Bartelone and his mother's name was Grabria Bernardini.
User avatar
ptimber
Master
Master
Posts: 5198
Joined: 01 Jan 1970, 01:00
Location: ny

Post by ptimber »

Que mas qujiere conocer de su famiklia en Lucca. Perdon, Lucca es la capital de la provincia y es una ciudad misma. Esta seguro que su familia viene de la ciudad de Lucca o en un pueblo de la provincia?? Peter
User avatar
103436
Newbie
Newbie
Posts: 5
Joined: 29 Oct 2003, 00:00

ptimber

Post by 103436 »

Provincia de Lucca
User avatar
ptimber
Master
Master
Posts: 5198
Joined: 01 Jan 1970, 01:00
Location: ny

Post by ptimber »

si, pero que pueblo?? En Italia todos documentos y archivos estan en el pueblo d origen. Peter
User avatar
suanj
V.I.P.
V.I.P.
Posts: 15264
Joined: 20 Feb 2003, 00:00
Location: Molise region, Italy
Contact:

Re: suanj

Post by suanj »

103436 wrote:Alebrando Bartelloni used to live Lucca, Toscana. He was born on may 9 1861. His father's name was Donato Bartelone and his mother's name was Grabria Bernardini.
Hi: this surname(Bernardini) is present in all tuscany region, and in all Lucca province, but together with Bartelloni surname, in years interested your search, are historical presence in Camaiore town (Lucca province)...perhaps they came from Camaiore your ancestors ...??? :roll: suanj
User avatar
103436
Newbie
Newbie
Posts: 5
Joined: 29 Oct 2003, 00:00

Post by 103436 »

ptimber wrote:si, pero que pueblo?? En Italia todos documentos y archivos estan en el pueblo d origen. Peter
Los datos que he obtenido han sido por familiares no por los que yo haya conseguido ya que no tengo como hallar la comuna ni las diosesis porque no se como empezar la busqueda ya que heescrito muchos e:mail sin obtener respuesta
User avatar
suanj
V.I.P.
V.I.P.
Posts: 15264
Joined: 20 Feb 2003, 00:00
Location: Molise region, Italy
Contact:

Post by suanj »

103436 wrote:
ptimber wrote:si, pero que pueblo?? En Italia todos documentos y archivos estan en el pueblo d origen. Peter
Los datos que he obtenido han sido por familiares no por los que yo haya conseguido ya que no tengo como hallar la comuna ni las diosesis porque no se como empezar la busqueda ya que heescrito muchos e:mail sin obtener respuesta
To which Italian Commons you have written? you tried to send an email for info to Camaiore Common?
urp@comune.camaiore.lu.it
User avatar
ptimber
Master
Master
Posts: 5198
Joined: 01 Jan 1970, 01:00
Location: ny

Post by ptimber »

Yo selo decia de buscar los archivos en la CEMLA en B.A. por la informacion del pueblo de origen. Es una problemma solicitar esta informacion? Peter
User avatar
ptimber
Master
Master
Posts: 5198
Joined: 01 Jan 1970, 01:00
Location: ny

Post by ptimber »

Yo selo decia de buscar los archivos en la CEMLA en B.A. por la informacion del pueblo de origen. Es una problemma solicitar esta informacion? Peter
Post Reply