please check lgrammar of letter to possible relative

Having problems with the Italian language? Do you need help to translate or understand an old family document? There is always someone who can help you!
Post Reply
User avatar
aabruno
Rookie
Rookie
Posts: 79
Joined: 05 Jun 2005, 00:00
Location: Texas

please check lgrammar of letter to possible relative

Post by aabruno »

I am sending a letter to possible relatives in Sciacca, Sicilia. I am telling them who I am, sending them a piece of the family tree, and copies of some old fotos send from cousins and nephews of my grandmother.
I am asking them to also identify if they are the person in the foto.

Can someone please check my spelling and grammar...(see letter below)

Any other suggestions are welcome.

Grazie mille...
Anthony


3 ottobre 2007

Lorenzo Cicala
Via Campania, 23
92019 Sciacca(AG)
Italia

Sei Lei mio parente?

Distinti saluti,

Il mio nome è Antonio Bruno. Abito a Houston, Texas, Stati Uniti. Sto facendo una ricerca genealogica sulla mia famiglia. La mia nonna è stata chiamata Calogera Cicala (1904-1971), era la figlia di Accursio Cicala e Filippa Saladino.

Vorrei mettermi in contatto con qualche dei miei parenti ancora residente a Sciacca.

Assieme a questa lettera trovera' un albero di famiglia e fotos trasmessi alla mia nonna dal suo cugino e nipote da Sciacca. Siete Lei il bambino Enzo nel foto?

Qualora Lei ritenga che possiamo essere imparentati, Le sarei grato se vorra rispondere a questa lettera. Il mio email ed indirizzo indicato sotto.

Nel caso, invece, che fosse dell'avviso che non fossimo imparentati ma dovesse conoscere qualcuno di cognome Cicala che possa essere imparentato con me Le sarei grato se vorra' consegnare questa lettera a quella persona.

Voglia gradire i miei sinceri saluti.

Antonio Bruno
peggymckee
Elite
Elite
Posts: 264
Joined: 22 Jun 2007, 00:00

Re: please check lgrammar of letter to possible relative

Post by peggymckee »

aabruno wrote:Sei Lei mio parente?
You are asking "Are you my relative?" I realize you want to be "formal" so you need a different form of the verb. I'm not sure if "you" should be singular or plural. Also possessives in Italian have the definite article in front.
È Lei il mio parente? (sing) Sono Loro i miei parenti? (plural)


Siete Lei il bambino Enzo nel foto? (Same grammer point as above: "siete" is the 2nd person plural informal form of the verb. I think you want the 2nd person singular formal form of the verb.)
È Lei il bambino Enzo nel photo?

e fotos trasmessi
e dei foto transmessi "Foto" is a abbreviated noun so plural is invariant. I think you have add "some" (indefinite plural article) even though in English we often omit it.

Il mio email ed indirizzo indicato sotto
Il mio email ed indirizzo indicatano sotto (3rd person plural form of verb since subject is plural--email and address)

I've just started Italian 101, so I'll be interested to see what others say.

What is Enzo's relationship to you? It might help if you say that in the letter.

Good luck, Peg
Surnames: Bertellotti - Ridolfi - Marchi
User avatar
suanj
V.I.P.
V.I.P.
Posts: 15264
Joined: 20 Feb 2003, 00:00
Location: Molise region, Italy
Contact:

Re: please check lgrammar of letter to possible relative

Post by suanj »

3 ottobre 2007

Lorenzo Cicala
Via Campania, 23
92019 Sciacca(AG)
Italia

Lei è mio parente?

Distinti saluti,

Il mio nome è Antonio Bruno. Abito a Houston, Texas, Stati Uniti. Sto facendo una ricerca genealogica sulla mia famiglia. Mia nonna si chiamava Calogera Cicala (1904-1971), figlia di Accursio Cicala e Filippa Saladino.

Vorrei mettermi in contatto con qualcuno dei miei parenti ancora residente a Sciacca.

Assieme a questa lettera c'è un albero di famiglia e foto inviati a mia nonna dal cugino e dal nipote da Sciacca. E' lei il bambino Enzo nel foto?
Qualora Lei ritenga che possiamo essere imparentati, Le sarei grato se vorrà rispondere a questa lettera. Il mio email ed indirizzo sono indicati sotto.

Nel caso, invece, che fosse dell'avviso che non fossimo imparentati ma dovesse conoscere qualcuno di cognome Cicala che possa essere imparentato con me Le sarei grato se vorra' consegnare questa lettera a quella persona.

Voglia gradire i miei sinceri saluti.

Antonio Bruno
suanj
Envy is the most flattering of flattery

----------------------------------------------
Visit my website:
ITALIAN ORIGIN SEARCH
User avatar
aabruno
Rookie
Rookie
Posts: 79
Joined: 05 Jun 2005, 00:00
Location: Texas

Re: please check lgrammar of letter to possible relative

Post by aabruno »

Thanks Suanj and Peggy... Hopefully I will receive a response!!! Wish me luck!
Post Reply