Constantino-Squazzo marriage in San Mango Piemonte

Are you looking for an Italian surname? Do you need more information about your family heritage?
This is the right place to start your genealogy search.
Post Reply
randy101
Newbie
Newbie
Posts: 3
Joined: 27 Sep 2012, 01:15

Constantino-Squazzo marriage in San Mango Piemonte

Post by randy101 »

I'm in search of information about my great grandparents:

Great-grandfather: Natale Constantino
DOB: Aug-24-1879
Birthplace: Salerno, Italy
Records in my possession: Death certificate, naturalization papers, draft card
Notes: Last name at birth might have been Costantino

Great-grandmother: Giovanina (Giovannina?) Squazzo
Married name: Jennie Constantino (Constantine)
DOB: Nov-22-1883
Birthplace: San Mango Piemonte, Italy
Records in my possession: None

Married: Jan-1-1903, San Mango Piemonte, Italy

They moved to New York in 1909.

Aside from a few census entries, I can't find any records about my great-grandmother. Any help would really be appreciated.

Do you think I have enough information to request the marriage certificate, which would list her full Italian name?
User avatar
liviomoreno
Master
Master
Posts: 7032
Joined: 13 Feb 2004, 00:00
Location: Rome, Italy
Contact:

Re: Constantino-Squazzo marriage in San Mango Piemonte

Post by liviomoreno »

You may ask for a copy of the marriage act to
Ufficio di Stato Civile
Comune di San Mango Piemonte
Via Roma
84090 San Mango Piemonte SA
Italy
randy101
Newbie
Newbie
Posts: 3
Joined: 27 Sep 2012, 01:15

Re: Constantino-Squazzo marriage in San Mango Piemonte

Post by randy101 »

Thanks a lot for your reply. Can you take a look at this letter and let me know if the language works:

1 ottobre, 2012

Egregio Direttore:

Sono alla ricerca della mia storia famigliare, gradirei, se le fosse possibile, richiedere il suo aiuto.

Per favore, mi potrebbe spedire i atto della solenne promessa di celebrare il matrimonio di Natale Costantino, nato il 24 augusto, 1879 e Giovannina Squazzo, nata il 22 novembre, 1883.

Includo, in questa mia, l'equivalente approssimativo di euro 10, in modo che lei possa coprire sia le spese di certificazione sia le spese postali di risposta.

Egregio Direttore, la ringrazio infinitamente del suo aiuto. Nel caso che i dati non siano disponibili la pregherei di inviarmi comunque una nota negativa.

Inoltre, se i documenti non ci sono per quel periodo, o se Lei conosce altre fonti, Le sarei grata se potesse suggerirmi come proseguire la mia ricerca.

Le invio i miei piu' sinceri e cordiali saluti.


Do I send cash? Is EUR 10 enough? Can I send USD?

Thanks for your help.
User avatar
liviomoreno
Master
Master
Posts: 7032
Joined: 13 Feb 2004, 00:00
Location: Rome, Italy
Contact:

Re: Constantino-Squazzo marriage in San Mango Piemonte

Post by liviomoreno »

You do not need to send money, usually there is no charge for these documents, but offer to pay. Also add a copy of your ID.

I've made some slight modifications to your letter;

1 ottobre, 2012

Egregio Direttore,

Sono alla ricerca della mia storia famigliare e gradirei, se le fosse possibile, richiedere il suo aiuto.

Per favore, mi potrebbe spedire l'estratto per copia integrale dell'atto di matrimonio di Natale Costantino, nato il 24 augusto, 1879 e Giovannina Squazzo, nata il 22 novembre, 1883, entrambi nati in San Mango Piemonte.

Egregio Direttore, la ringrazio infinitamente del suo aiuto. Nel caso che i dati non siano disponibili la pregherei di inviarmi comunque una nota negativa.

Inoltre, se i documenti non ci sono per quel periodo, o se Lei conosce altre fonti, Le sarei grata se potesse suggerirmi come proseguire la mia ricerca.

La prego inoltre di farmi sapere quanto devo inviare per coprire le spese di ricerca e postali.

Le invio i miei piu' sinceri e cordiali saluti.
randy101
Newbie
Newbie
Posts: 3
Joined: 27 Sep 2012, 01:15

Re: Constantino-Squazzo marriage in San Mango Piemonte

Post by randy101 »

Thanks a lot for your help! I really appreciate it.

My last questions:

1. Should I include International Reply Coupons?

2. Should I include a self-addressed envelope?

3. I realized that my letter doesn't mention the date of the marriage. Can I include something like this:
  • La data del matrimonio era 1 gennaio 1903.
Thanks again. You've been extremely helpful.
User avatar
liviomoreno
Master
Master
Posts: 7032
Joined: 13 Feb 2004, 00:00
Location: Rome, Italy
Contact:

Re: Constantino-Squazzo marriage in San Mango Piemonte

Post by liviomoreno »

I would answer "yes" to all of your 3 questions. Here's the letter with the marriage date info:

Egregio Direttore,

Sono alla ricerca della mia storia famigliare e gradirei, se le fosse possibile, richiedere il suo aiuto.

Per favore, mi potrebbe spedire l'estratto per copia integrale dell'atto di matrimonio, celebrato il 1 gennaio 1903, fra Natale Costantino, nato il 24 augusto, 1879 e Giovannina Squazzo, nata il 22 novembre, 1883, entrambi nati in San Mango Piemonte.

Egregio Direttore, la ringrazio infinitamente del suo aiuto. Nel caso che i dati non siano disponibili la pregherei di inviarmi comunque una nota negativa.

Inoltre, se i documenti non ci sono per quel periodo, o se Lei conosce altre fonti, Le sarei grata se potesse suggerirmi come proseguire la mia ricerca.

La prego inoltre di farmi sapere quanto devo inviare per coprire le spese di ricerca e postali.

Le invio i miei piu' sinceri e cordiali saluti
Post Reply