Elena Landi and Pietro Lertola Birth Certificates - Help!

Are you looking for an Italian surname? Do you need more information about your family heritage?
This is the right place to start your genealogy search.
User avatar
adelfio
Master
Master
Posts: 9334
Joined: 27 Oct 2010, 13:47
Location: Chicago

Re: Elena Landi and Pietro Lertola Birth Certificates - Help

Post by adelfio »

I would try the Archivio di Stato di Massa because the birth is before 1866 in Carrara,province Massa so the record should be there they might charge 6 euro for the record I would try the email first

Archivio di Stato di Massa
Via G. Sforza 3,
54100, Massa (MS)
Italy
Telefono: 0585-41684

e-mail: as-ms@beniculturali.it
OGGETTO: richiesta foto copia integrale dell'atto di nascita o l’estratto completo dell’atto di nascita di Giuseppe Pietro Lertola di Giuseppe

Gentilissima Signora, Gentile Signore,
Mi chiamo YOURNAME Sto facendo una ricerca sui miei antenati e ho bisogno delle informazioni dai vostri registri. I miei antenati provennero da Carrara . Vorrei sapere di più di loro.
La ringrazio anticipatamente di voler comunicare i costi di spese di riproduzione e postali per atti di nascita di queste persone:
Nome e cognome :Giuseppe Pietro Lertola
Nome e cognome del padre: Giuseppe Lertola
Nome e cognome della madre:Anna Pelliccia
Luogo di nascita:Carrara
Data di nascita:10 dicembre 1861
Se non avete i registri corrispondenti, potete fornire l’indirizzo dell’archivio dove in cui i registri possano essere trovati?
Nell'attesa della sua risposta le invio cordiali saluti.
YOUR NAME ADDRESS EMAIL


Marty
Researching Trabia, Palermo surnames Adelfio, Bondi, Butera, Scardino,Rinella, Scardamaglia

Marty
KylieAnn
Newbie
Newbie
Posts: 11
Joined: 09 Sep 2013, 02:14

Re: Elena Landi and Pietro Lertola Birth Certificates - Help

Post by KylieAnn »

adelfio wrote:I would try the Archivio di Stato di Massa because the birth is before 1866 in Carrara,province Massa so the record should be there they might charge 6 euro for the record I would try the email first

Archivio di Stato di Massa
Via G. Sforza 3,
54100, Massa (MS)
Italy
Telefono: 0585-41684

e-mail: as-ms@beniculturali.it
OGGETTO: richiesta foto copia integrale dell'atto di nascita o l’estratto completo dell’atto di nascita di Giuseppe Pietro Lertola di Giuseppe

Gentilissima Signora, Gentile Signore,
Mi chiamo YOURNAME Sto facendo una ricerca sui miei antenati e ho bisogno delle informazioni dai vostri registri. I miei antenati provennero da Carrara . Vorrei sapere di più di loro.
La ringrazio anticipatamente di voler comunicare i costi di spese di riproduzione e postali per atti di nascita di queste persone:
Nome e cognome :Giuseppe Pietro Lertola
Nome e cognome del padre: Giuseppe Lertola
Nome e cognome della madre:Anna Pelliccia
Luogo di nascita:Carrara
Data di nascita:10 dicembre 1861
Se non avete i registri corrispondenti, potete fornire l’indirizzo dell’archivio dove in cui i registri possano essere trovati?
Nell'attesa della sua risposta le invio cordiali saluti.
YOUR NAME ADDRESS EMAIL


Marty
I just sent this email. Hopefully this works because 80 euros is a lot to pay for one document. Marty, I am so grateful for your help! I have almost every document set for my Italian citizenship process and my attorney is analyzing the documents I have now. I am so thrilled.
User avatar
adelfio
Master
Master
Posts: 9334
Joined: 27 Oct 2010, 13:47
Location: Chicago

Re: Elena Landi and Pietro Lertola Birth Certificates - Help

Post by adelfio »

Glad to help update us on your progress

Marty
Researching Trabia, Palermo surnames Adelfio, Bondi, Butera, Scardino,Rinella, Scardamaglia

Marty
KylieAnn
Newbie
Newbie
Posts: 11
Joined: 09 Sep 2013, 02:14

Re: Elena Landi and Pietro Lertola Birth Certificates - Help

Post by KylieAnn »

Would someone mind helping me understand the meaning of the email sent to me from Carrara? (I emailed them asking if they had the birth record for Pietro and included the image of the birth record found here).

"ho cercato in tutti i registri di questo Comune e nel nostro archivio...ho trovato due fratelli nati qui a Carrara
LERTOLA ALESSANDRO del 1870 e LERTOLA ERSILIA del 1863 (la quale risulda negli indici anagrafici come nata a Carrara ma neanche di lei esiste l'atto di nascita in questi registri)
Ho visto il certificato che ha mandato ...riesce per caso a leggere in modo piu' chiaro il timbro (stemma sbiadito in basso a sinistra) de Comune vicino alla firma dell'Ufficiale dello stato Civile???
L'Ufficiale dello stato Civile del Comune di Carrara
Tonelli Simone"
User avatar
adelfio
Master
Master
Posts: 9334
Joined: 27 Oct 2010, 13:47
Location: Chicago

Re: Elena Landi and Pietro Lertola Birth Certificates - Help

Post by adelfio »

They said they searched all the records of this town and in our archives hey found two brothers born here in Carrara
LERTOLA ALESSANDRO LERTOLA ERSILIA 1870 and 1863 which were in the indexes but the birth acts were not in the registry
(Here he talks about the record you sent) Have seen sometimes the birth extract sent are a mistake the one you sent I was unable to read the city stamp (faded coat of arms in the lower left corner) of the City next to signing by the Civil Official

Marty
Researching Trabia, Palermo surnames Adelfio, Bondi, Butera, Scardino,Rinella, Scardamaglia

Marty
KylieAnn
Newbie
Newbie
Posts: 11
Joined: 09 Sep 2013, 02:14

Re: Elena Landi and Pietro Lertola Birth Certificates - Help

Post by KylieAnn »

Non risulta for Archivo di stato di Massa. :( I just don't know what to do.
User avatar
adelfio
Master
Master
Posts: 9334
Joined: 27 Oct 2010, 13:47
Location: Chicago

Re: Elena Landi and Pietro Lertola Birth Certificates - Help

Post by adelfio »

Looks like you might have to pay for that birth record
Marty
Researching Trabia, Palermo surnames Adelfio, Bondi, Butera, Scardino,Rinella, Scardamaglia

Marty
Post Reply