Vincenzo Scaramella family from Ravello

Are you looking for an Italian surname? Do you need more information about your family heritage?
This is the right place to start your genealogy search.
Post Reply
marci4k
Newbie
Newbie
Posts: 2
Joined: 05 May 2014, 23:22

Vincenzo Scaramella family from Ravello

Post by marci4k »

I've been researching the Vincenzo Scaramella family. He was born Aug 26 1874 Castiglione, Ravello, Salerno, m. Filomena Mansi b. 1889 Ravello and they immigrated in 1902 to US.
Vincenzo's father is Gaetano Scaramella b. about 1844 Salerno area, m. Teresa Consiglio and immigrated in 1897 for first time to US. Does anyone know of this family?
User avatar
adelfio
Master
Master
Posts: 9334
Joined: 27 Oct 2010, 13:47
Location: Chicago

Re: Vincenzo Scaramella family from Ravello

Post by adelfio »

Welcome to IG website Records of Castiglione will be found in the comune di Ravello there are no records online or on film at the present moment so you will have to email or write Give email response 30 days if no reply go postal request This a request for the marriage act of Gaetano Scaramella and Teresa Consiglio which will give the parents names

Email: anagrafe@comune.ravello.sa.it
Ufficio dello Stato Civile
Comune di Ravello
Via San Giovanni del Toro, n.1
84010 RAVELLO (SA)
Italy
OGGETTO: richiesta foto copia integrale dell'atto di matrimonio o l’estratto completo dell’atto di matrimonio di Gaetano Scaramella e Teresa Consiglio
Gentilissima Signora, Gentile Signore,
Mi chiamo YOURNAME Sto facendo una ricerca sui miei antenati e ho bisogno delle informazioni dai vostri registri. I miei antenati provennero da Ravello. Vorrei sapere di più di loro.
La ringrazio anticipatamente di voler comunicare i costi di spese di riproduzione e postali per atti di matrimoni di queste persone:
Nome e cognome del marito: Gaetano Scaramella
Nome e cognome della moglie: Teresa Consiglio
Luogo di matrimonio:Ravello
Data di matrimonio: 1869-1872
Se non avete i registri corrispondenti, potete fornire l’indirizzo dell’archivio dove in cui i registri possano essere trovati?
Nell'attesa della sua risposta le invio cordiali saluti.
YOUR NAME ADDRESS EMAIL PHOTO ID

Marty
Researching Trabia, Palermo surnames Adelfio, Bondi, Butera, Scardino,Rinella, Scardamaglia

Marty
marci4k
Newbie
Newbie
Posts: 2
Joined: 05 May 2014, 23:22

Re: Vincenzo Scaramella family from Ravello

Post by marci4k »

Marty,
Thank you for the detailed information you provided so quickly. I will be sending an email soon.
Post Reply