families from Colle Sannita

Are you looking for an Italian surname? Do you need more information about your family heritage?
This is the right place to start your genealogy search.
Post Reply
User avatar
FabioP.
Rookie
Rookie
Posts: 35
Joined: 21 Feb 2007, 00:00
Location: Salerno e Colle Sannita (BN) - Italy

families from Colle Sannita

Post by FabioP. »

Sono Fabio,
genealogista e studioso di cognomi
italiano, originario di Colle Sannita in Campania.
Sto scrivendo un libro sulle famiglie di Colle Sannita.
Se c'è qualcuno nel forum la cui famiglia proviene da Colle Sannita, mi contatti pure.
Grazie


Hello,
I'm Fabio, an italian genealogist and expert of italian surnames.
I am writing a book on the families of Colle Sannita (Campania, Italy).
If there is someone in the forum from Colle Sannita, or his/her family comes from Colle Sannita, contact me.
Thank you!
User avatar
FabioP.
Rookie
Rookie
Posts: 35
Joined: 21 Feb 2007, 00:00
Location: Salerno e Colle Sannita (BN) - Italy

Re: families from Colle Sannita

Post by FabioP. »

surnames:

Basilone, Mutino, Piacquadio, Iamarino, Mascia, Zeolla, Iacobaccio, Martuccio, Del Grosso, Grasso, Paolucci, Nigro, Palmiero, De Francesco, Tedesco, Basile, Iavasile, Pilla, Scrocca, Finelli, Finella, D'Emilia, Cocca, Boscarelli, Alderisio, Callara, Macchiarolo, Pannella, Di Paola, Gagliardo, Polcino, Polcini, Vessecchia, Martucci, Galasso, Di Muccio, Di Pinto, Ruccia, D'Agostino, Mercorelli, Tambascia, Seneca, Nista, Flora, Piccirillo, Pozzuto, Iapozzuto, Di Nonno, Moffa, Pagliuca, Petriella, Tosto, Sebastiano, Zerrillo, Petti, Ferraro, Casamassa, De Matteis.
User avatar
angelamascia
Rookie
Rookie
Posts: 61
Joined: 07 Jul 2007, 00:00
Location: USA - ITALY

Re: families from Colle Sannita

Post by angelamascia »

Ciao Fabio,
La mia famiglia è di Colle Sannita e si chiama Mascia. Io mi sono trasferita negli States più di 11 anni fa. Altri cognomi presenti nella nostra famiglia sono Zeolla, Piacquadio, Iapozzuto, Iacobacci e Moccia.
Fammi sapere se posso aiutarti con ulteriori informazioni.
Angela M.
Surnames: Mascia, Iapozzuto, Piacquadio, Iacobacci
User avatar
FabioP.
Rookie
Rookie
Posts: 35
Joined: 21 Feb 2007, 00:00
Location: Salerno e Colle Sannita (BN) - Italy

Re: families from Colle Sannita

Post by FabioP. »

angelamascia wrote:Ciao Fabio,
La mia famiglia è di Colle Sannita e si chiama Mascia. Io mi sono trasferita negli States più di 11 anni fa. Altri cognomi presenti nella nostra famiglia sono Zeolla, Piacquadio, Iapozzuto, Iacobacci e Moccia.
Fammi sapere se posso aiutarti con ulteriori informazioni.
Angela M.
Gent.ma Angela,
sarebbe opportuno metterci in contatto tramite mail al fine di approfondire il discorso sulle tue origini collesi: il tuo contributo di informazioni sarà sicuramente preziosissimo alla realizzazione del testo dedicato alle Famiglie di Colle Sannita cui mi sto dedicando, e per il quale sto ricostruendo le genealogie complete, dalla fine del XVII alla metà del XX sec, di tutte le famiglie di Colle Sannita.
La mia mail è fabio.paolucci@yahoo.it

(siti di riferimento: http://www.comune.collesannita.bn.it/fo ... php?id=229
http://www.giornaledicolle.it/ )

Saluti cordiali,
Fabio Paolucci
User avatar
angelamascia
Rookie
Rookie
Posts: 61
Joined: 07 Jul 2007, 00:00
Location: USA - ITALY

Re: families from Colle Sannita

Post by angelamascia »

Ciao Paolo,

Trovo il tuo progetto molto interessante e quindi spero di poterti essere utile in qualche modo.

Ci sentiamo sulla tua yahoo e la mia gmail.

Cordiali saluti
Angela Mascia
Surnames: Mascia, Iapozzuto, Piacquadio, Iacobacci
User avatar
kimtambascia
Newbie
Newbie
Posts: 1
Joined: 26 Apr 2010, 02:31

Re: families from Colle Sannita

Post by kimtambascia »

Hi Fabio, I am a Tambascia, with family origin in San Bartolomeo in Galdo, Benevento. The first Tambascia I can find is Stefano, born around 1770. Any information would be appreciated. Happy to share what I know!

Angela Mascia- my grandmother's (Rachel Iarossi) mother's name was Grace (?) Mascia, who married Pasquale Iarossi.
User avatar
toni1010
Newbie
Newbie
Posts: 1
Joined: 26 May 2010, 01:43

Re: families from Colle Sannita

Post by toni1010 »

Hi, I'm a Basilone my Grandmother was Josephine Piacquadio Grandfather Serafino Basilone. They originate from Colle Sannita .I would luv to find my relatives. Can you help???
Thanks,
Toni ann
davidmoffa
Newbie
Newbie
Posts: 1
Joined: 23 Apr 2011, 21:29

Re: families from Colle Sannita

Post by davidmoffa »

I am related to the Moffa's and Piaquadio's from Colle Sannita. My grandfather (Giuseppe Moffa) and grandmother (Celesta Piaquadio) migrated to U.S. in early 1900's. Both are of course deceased. They had one son, Antonio Moffa, who is my dad. He pass in 2007. My grandfather had several brothers in Colle and his family operated the flour mill there for several years. I plan on going to Colle in May and hope to re-connect with the Moffas and also find out more about the Piaquadios. Also, My grandfathers nephew was Doctor Antonio Moffa who practiced in Colle for several years. Please forward any thoughts and information regrads the Moffa's and/or Piaquadio's. thanks.

David Moffa
iamarinog
Newbie
Newbie
Posts: 2
Joined: 08 Jul 2017, 16:33

Re: families from Colle Sannita

Post by iamarinog »

Hi, my name is George Iamarino. My grandparents are Damiano Iamarino (born 1910 in Colle Sannita, Benevento, Campania, Italy) and Concetta Paolucci (born 1910 in Colle Sannita, Benevento, Campania, Italy). They both immigrated to Niagara Falls, Ontario Canada. They had three sons, John, George, and Pat. They all had children that still line in Niagara Falls.
iamarinog
Newbie
Newbie
Posts: 2
Joined: 08 Jul 2017, 16:33

Re: families from Colle Sannita

Post by iamarinog »

I found this document on the web one day, not sure who created it. Ejoy!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Marcat93
Newbie
Newbie
Posts: 1
Joined: 04 Feb 2021, 06:15

Re: families from Colle Sannita

Post by Marcat93 »

My great great grandfather Luigi Moffa was from Colle Sannita. His brothers were John and Joseph. Joseph died young from flu. He came to America in the early 1900's (~1903) and moved to NYC. He married Bridgitea Sarro from Campochiaro/Abruzzi and had 5 children: Pasquale, Louis, Nicholas, Rose & Jetta.
I'm looking to confirm this info and find more.
Post Reply