- The fact that my GGF's exact original surname is some unknown derivative of Barber
- The frazione where he was born in addition to the commune
- His exact birthday instead of just a year
- His parents' names
I just need to make sure that the parts I added make sense in Italian. The letter is below. I've bolded the changed parts.
Aside from anything that jumps out, how is "et cetera" or "etc" written in Italian? Does it translate just the same since it's pretty much straight Latin and similar to the Greek translation?
24 maggio 2010
Comune di Reggio Calabria
Ufficio dello Stato Civile
Piazza Italia
89125 Reggio Calabria RC
ITALY
Egregi Signori,
Mi chiamo Jacob Barber, ed abito negli Stati Uniti all'indirizzo sopradetto. Cerco informazioni sul mio bisnonno, Dominico Barber (forse Barbero, Barberi, Barbieri, etc.). Nato nel frazione di Catona, comune di Reggio di Calabria. Cerco questi dati per conoscere meglio la mia famiglia, e per trovare i miei parenti rimasti in Italia.
Vi sarei molto grato se poteste spedirmi l'estratto dell'atto di nascita di Dominico Barber, in carta libera. Nato il 28 ottobre, 1886 ed è il figlio di Nunzio e May Romeo.
Vi ringrazio in anticipo per la vostra gentilezza e premura, e vi prego di addebitarmi tutte le spese postali e dei certificati.
Distinti saluti,
Jacob Barber
Suggestions are welcome. Thanks much.