Help with letter...

Having problems with the Italian language? Do you need help to translate or understand an old family document? There is always someone who can help you!
Post Reply
User avatar
bkworm10
Veteran
Veteran
Posts: 223
Joined: 09 Oct 2010, 01:13

Help with letter...

Post by bkworm10 »

Could someone please help me with this letter in Italian. I am writing a letter to a possible relative. Thank you! Annette

Dear Mr. Canora,

My name is Annette and I am trying to find Sigra Maria Canora or any of her family members.

I believe that Sigra Maria Canora is my great grandfather Giuseppe Laraia’s niece. Giuseppe immigrated to the United States in 1894 from Accettura, Italy. I believe Sigra Maria Canora is the daughter of Nunziata Laraia and Giuliano Canora. Nunziata and Giuseppe were brother and sister.

I have enclosed some photos of Sigra Maria Canoro that were taken in 1974 with her daughter and grandchildren. My cousins met her and visited with her family in Accettura. I would be very interested in writing to Sigra Maria or her family. I would love to get to know my Italian relatives.

I have enclosed a self-addressed envelope for your convenience. Or, if you prefer, you can email me at … I hope to hear from you soon.

Sincerely,


Annette
User avatar
adelfio
Master
Master
Posts: 9334
Joined: 27 Oct 2010, 13:47
Location: Chicago

Re: Help with letter...

Post by adelfio »

Heres a rough draft for you Annette

Comune di Accettura
Address


Ciao Mr Canora
Mi chiamo Annette__________ ed abito negli Stati Uniti all’indirizzo sopraddetto. Vorrei mettermi in contatto con qualche mio parente ancora residente a Accettura. Cerco informazioni sul mio antenato Maria Canora . Luogo di nascita Accettura , . Data d’emigrazione negli Stati Uniti nel 1894. Credo Sigra Maria Canora è figlia della Nunziata Laraia e Giuliano Canora. Nunziata e Giuseppe erano fratello e sorella.
Ho incluso alcune foto di Sigra Maria Canoro che sono state prese nel 1974 con la figlia e nipoti. La mia e visitato cugini incontrata con la sua famiglia in Accettura. Mi interesserebbe molto per iscritto a Sigra Maria o la sua famiglia. Mi piacerebbe conoscere mio italiano parenti.
Vi ringrazio in anticipo per il vostro gentilezza e premura. Assieme a questa lettera trovera' una busta gia' completata con il mio indirizzo .

Voglia gradire i miei sinceri saluti
Annette
address
email

Marty
Researching Trabia, Palermo surnames Adelfio, Bondi, Butera, Scardino,Rinella, Scardamaglia

Marty
Post Reply