can someone please translate this into italian for me?

Having problems with the Italian language? Do you need help to translate or understand an old family document? There is always someone who can help you!
Post Reply
User avatar
corrado
Elite
Elite
Posts: 382
Joined: 12 Dec 2006, 00:00
Location: Queens NY

can someone please translate this into italian for me?

Post by corrado »

Dear Ms Cuofano,

You recently sent me a birth certificate extract for my grandfather Antonio Corrado, on free paper, I am applying for citizenship and need this certificate of legal paper, that is with a tax stamp. Also could you please send me a certificate of citizenship for my grandfather, with a tax stamp if necessary. I am enclosing 25 Euros in bank notes to cover the tax stamps. If this is not enough please let me know.

Have you been able to find out any information about if we are related?
I hanv't been able to find a birth certificate for Francesco Corrado from the archives in Salerno. Perhaps he was not born in Nocera Superiore.

Yours truly,


Jon Corrado
User avatar
liviomoreno
Master
Master
Posts: 7032
Joined: 13 Feb 2004, 00:00
Location: Rome, Italy
Contact:

Re: can someone please translate this into italian for me?

Post by liviomoreno »

Gentile signora Cuofano,

Recentemente Lei mi ha inviato un estratto del certificato di nascita, in carta semplice, di mio nonno Antonio Corrado, siccome sto richiedendo la cittadinanza italiana, avrei bisogno dello stesso certificato in carta bollata. Potrebbe, per cortesia, inviarmi anche un certificato di cittadinanza relativo a mio nonno, sempre in carta bollata? Le allego 25 Euro nella speranza che siano sufficienti per coprire le spese delle marche da bollo. Se non dovessero bastare, me lo faccia sapere.

E' per caso riuscita a scoprire se siamo legati da qualche vincolo di parentela?
Io non sono riuscito a trovare il certificato di nascita di Francesco Corrado negli archivi di Salerno. Probabilmente non era nato a Nocera Superiore.

Sinceramente,
Jon Corrado
User avatar
corrado
Elite
Elite
Posts: 382
Joined: 12 Dec 2006, 00:00
Location: Queens NY

Re: can someone please translate this into italian for me?

Post by corrado »

Thank you very much Livio!

Jon
Post Reply