Donato Palumbo son of Nicola
- DeliatheCrone
- Rookie
Donato Palumbo son of Nicola
Having a terrible time finding records for Donato, who was born about 1725 - don't know exactly where - and died 23 October 1795 in Civitaquana. He was the son of Nicola Palumbo, for whom I have NO INFORMATION at all (and would hope to find some in Donato's marriage record). Donato was married to Caterina Odorisio, who was born 12 August 1736 in Civitaquana, and died 29 June 1815 in Civitaquana. If anyone can locate any information on the marriage of these two beloved ancestors, perhaps my search for Nicola will bear fruit. Either way, I would be eternally grateful for your effort.
Re: Donato Palumbo son of Nicola
You have to get record from church they used
Death record of born in 1736 Aug 12th in Civitaquana died 29 June 1815 in Civitaquana Caterina Odorisio age 78 daughter of deceased Gennaro Odorisio and deceased Francesca Di'Gregori
PG LINK
http://dl.antenati.san.beniculturali.it ... ewsIndex=0
Marty
Try Sant Edigio Abate church or San Carlo sent this
Rev. Parroco di NAME OF CHURCH
20 Novembre 2010
Reverendo Padre,
Mi risulta che il mio bis- bisnonno,Nicola Palumbo ,fu di battezzato nella Sua parrocchio intorno al 1720-1727. Le sarei molto grato se potesse cercare il suo atto di battesimo e l'atto di matrimonio dei suoi gentori. Nel caso riuscisse a trovarli, vorrei pregarla di spedirmene gli estratti con i nomi dei genitori così come sono registrati.
Se, tuttavia, non risultasse nulla sotto il nome Palumbo Le sarei comunque molto grato/a se mo lo facesse sapere.
Alla presente accludo $20.00. In caso non fosse sufficiente, La prego di farmi sapere quanto ancora Le devo.
Ringraziando La fin d'ora per quanto potra' fare, La saluto cordialmen
YOUR NAME EMAIL ADDRESS MONEY
Marty
Death record of born in 1736 Aug 12th in Civitaquana died 29 June 1815 in Civitaquana Caterina Odorisio age 78 daughter of deceased Gennaro Odorisio and deceased Francesca Di'Gregori
PG LINK
http://dl.antenati.san.beniculturali.it ... ewsIndex=0
Marty
Try Sant Edigio Abate church or San Carlo sent this
Rev. Parroco di NAME OF CHURCH
20 Novembre 2010
Reverendo Padre,
Mi risulta che il mio bis- bisnonno,Nicola Palumbo ,fu di battezzato nella Sua parrocchio intorno al 1720-1727. Le sarei molto grato se potesse cercare il suo atto di battesimo e l'atto di matrimonio dei suoi gentori. Nel caso riuscisse a trovarli, vorrei pregarla di spedirmene gli estratti con i nomi dei genitori così come sono registrati.
Se, tuttavia, non risultasse nulla sotto il nome Palumbo Le sarei comunque molto grato/a se mo lo facesse sapere.
Alla presente accludo $20.00. In caso non fosse sufficiente, La prego di farmi sapere quanto ancora Le devo.
Ringraziando La fin d'ora per quanto potra' fare, La saluto cordialmen
YOUR NAME EMAIL ADDRESS MONEY
Marty
Researching Trabia, Palermo surnames Adelfio, Bondi, Butera, Scardino,Rinella, Scardamaglia
Marty
Marty
- saccolicious
- Rookie
The only thing I can find in the matrimoni book (1692-1774) is this marriage: https://drive.google.com/file/d/1Mi713X ... sp=sharing
Chiesa di Santa Maria delle Grazie, Matrimoni 1692-1774
eodem die [2 Giugno 1710]
[Beginning of first name cut off, but looks like "-laus"] Palumbo, et Brig: Giannone
I looked for a death record for a Brigida Palumbo or Brigida Giannone from 1710 to 1760 and didn't find anything. Beyond that, there's no way other information we can get from the church records I have.
Chiesa di Santa Maria delle Grazie, Matrimoni 1692-1774
eodem die [2 Giugno 1710]
[Beginning of first name cut off, but looks like "-laus"] Palumbo, et Brig: Giannone
I looked for a death record for a Brigida Palumbo or Brigida Giannone from 1710 to 1760 and didn't find anything. Beyond that, there's no way other information we can get from the church records I have.
See my Pescara site: noccianogenealogy.wordpress.com
My areas of research:
Province of Pescara: towns of Civitaquana, Nocciano, Catignano, Pianella
Province of Avellino: towns of Montemiletto, Torre le Nocelle, Taurasi
My areas of research:
Province of Pescara: towns of Civitaquana, Nocciano, Catignano, Pianella
Province of Avellino: towns of Montemiletto, Torre le Nocelle, Taurasi
After 1815 use church records there is no official state records
Marty
Marty
Researching Trabia, Palermo surnames Adelfio, Bondi, Butera, Scardino,Rinella, Scardamaglia
Marty
Marty