grandfather

Are you looking for an Italian surname? Do you need more information about your family heritage?
This is the right place to start your genealogy search.
Post Reply
Francis Marasco
Newbie
Newbie

grandfather

Post by Francis Marasco »

I would like to know where my grandfather was killed and buried in WW1. His name was Riccotti Marasco, Father Di Giovann, was born 2 JAN 1894 In Martriano, Calabria, and died on 5 SEPT 1917. Wifes name was Rosa Aiello, sons name was Cristofaro, and came to USA 24 NOV 1921. My grandfather was a soldier in the #219 regiment infantry. Thank You FP Marasco
adelfio
Master
Master

Re: grandfather

Post by adelfio »

Could write or email for his service record it will tell his service record and where he died
Archivio di Stato di Catanzaro
Piazza Rosario, 6
88100 Catanzaro
Italy
E-Mail: as-cz@beniculturali.it

Egregi signori,
Mi chiamo YOUR NAME. Sto facendo una ricerca sui miei antenati e ho bisogno delle informazioni dai vostri registri.
I miei antenati provennero da Martirano provincia di Catanzaro . Vorrei sapere di più di loro.
Potreste cercare l’ registro di leva o registro dei foglie matricolari di questa persona nei vostri registri
Nome e cognome: Riccotti Marasco
Data di nascita: 1894
Luogo di nascita: Martirano
Nome e cognome del padre: Di Giovanni Marasco
Nome e cognome della madre: incerto
Nome e cognome della moglie:Rosa Aiello

Se non avete i registri corrispondenti, potete fornire l’indirizzo dell’archivio dove in cui i registri possano essere trovati?
Vi prego di informarmi se sia possibile ottenere delle fotocopie dei vostri registri.
Vi ringrazio in anticipo per il vostro gentilezza e premura.
Distinti saluti,

YOUR NAME ADDRESS EMAIL

Marty
Researching Trabia, Palermo surnames Adelfio, Bondi, Butera, Scardino,Rinella, Scardamaglia

Marty
Post Reply