Search found 28 matches

by afmichel
22 Jul 2004, 19:17
Forum: Italian Genealogy
Topic: Michelin e Furlanetto
Replies: 64
Views: 62005

Re: Michelin e Furlanetto

Hey, Peter and Raffaella, The Arquivo Nacional located in Rio de Janeiro have all the info about immigrants here in Brazil, those info was given by the own immigrants in order to make their foreign ID in the WW2, so I received all the forms written by my bisnonno, where he says that the real name of...
by afmichel
17 Jun 2004, 16:17

Peter and Suanj,

The postman delivered yesterday the Estratto dell´Atto di Nascita of my great grandfather. His name is Angelo Michielin and he was born in Motta di Livenza ( TV ) in december 5th 1887.
Thank you both very much.
Without your help I would never get it.
[]´s
Aldo
by afmichel
04 Jun 2004, 18:47

Suanj, Ho inviato emails di richiesta insomma a 78 comuni, allora sono rimaste 17 comuni della mia lista che non ho potuto...Arcade, Borso del Grappa, Cison di Valmarino, Farra di Soligo, Giavera, Mareno di Piave,Monfumo, Morgano, Oderzo, Paderno del Grappa, Povegliano, Preganziol, Refrontolo, Silea...
by afmichel
02 Jun 2004, 23:47

Suanj,
Oggi ho inviato più di dieci emails ai comuni, credo che prima della fine di settimana io avrò inviato a tutti comuni che hano email...
Grazie per la info,
Aldo
by afmichel
02 Jun 2004, 16:10

Suanj,

Have you heard about Signoressa??? Is that a Fraction?

[]´s
Aldo
by afmichel
19 May 2004, 16:27
Topic: Information
Replies: 1
Views: 2339

furla24, Well, I´ve never heard about Pelizer, but I found one name in the www.paginebianche.it ( white pages ) in Montalto Pavese ( Lombardia )and another one in Casalnoceto ( Piemonte ) both in Northern Italy I´m descendent of a woman called Francesca Furlanetto ( she´s my great great grandmoth...
by afmichel
14 May 2004, 14:27
Topic: Yppieeee: the end my Malerba's search!!!
Replies: 11
Views: 7197

Parabéns

suanj,

Anche io sono stato molto contento col tuo buono successo. Posso quasi immaginare la tua contenteza.

Un abbraccio
Aldo
Brasile
by afmichel
13 May 2004, 23:50

+++suanj+++

Suanj,

I´ve sent some emails to 20 comuni. Could you solve me a doubt?
Are Selva di Volpaggo, Susegana e Musano fractions? Because I didn´t find them in the list of Ministero del´Interno.

Ciao,
Aldo
by afmichel
12 May 2004, 14:49

Grazie milla, suanj.

Ho un´altra domanda, c´è la possibilità di la famiglia essere degl´antici territori austro-ungari?
Comincerò questa nuova giornata il venerdì, con piu tempo di oggi.
Se vorrai qualcosa qui in Brasile, potrai chiedermi, ok?

Ciao,
Aldo
by afmichel
11 May 2004, 18:55

Quel documento che ho chiesto e che mi hanno datto un non come risposta fu l'Estratto de Nascita de Angelo Michelin, non di Giovanni Michelin. Può essere anche il cognome de Carlotta soppostamente la madre di Giovanni sia Amabile...

Ciao,
Aldo
by afmichel
11 May 2004, 17:18

Aldo: -io penso che Giovanni Amabile sono due nomi(2 first name) il cognome è senz'altro Michielin, pertanto lui si chiama Giovanni Amabile Michielin. Amabile è anche un nome di donna(female name) ed è tipico della zona di Treviso, soprattutto a BREDA di PIAVE dove ci sono anche i Michielin.. ht...
by afmichel
11 May 2004, 14:00

Hi aldo, I've found this Michielin persons died in WWI°(surname, first name, origin place, province); this records are interesting for place of origin: MICHIELIN CARLO Villorba TV MICHIELIN GIOVANNI Castelfranco TV MICHIELIN GIUSEPPE Trevignano TV MICHIELIN LORENZO Trevignano TV MICHIELIN LUIGI Tr...
by afmichel
10 May 2004, 21:57

ptimber wrote:Go to www.frenchlines.com/eindex.php and select research. They do no t discuss passenger lists but documents back to 1850. You might ask them if they have the passenger lists. The fee is about 7 Euros a day. That is the best I can do. Peter
Thank you again Peter. I will try
[]´s
Aldo
by afmichel
10 May 2004, 21:52

Aldo in Archivio di stato di treviso are regard years interested: -Liste di leva of province Treviso(all Common) male born from 1902 to1928; - Distretto Distretto militare di Treviso (province), Rubriche e ruoli matricolari (real military service) male born from 1874 to 1905 , and 1906/1924 - only ...
by afmichel
10 May 2004, 18:14

Aldo: I've found that "La France" ship port of departure, was Napoli...from Napoli partivano south italian, your ancestors sure they left from Genova' s port.... More: many Michelin(not MichIelin) persons embarked to Santos do Brasil port, and arrived in Argentina to this date : -18/12/1888 Micheli...